Ami Amerikában a kötetlen, szexben végződő randira használt kód volt, az egy fél világgal arrébb tiniknek eladott gyorskajává vált.

Ami Amerikában a kötetlen, szexben végződő randira használt kód volt, az egy fél világgal arrébb tiniknek eladott gyorskajává vált.

(Fotó: Jene Kirishima CC-BY-SA)

Ha legközelebb azt mondjuk egy ötletre, hogy megvalósíthatatlan, üssetek meg egy ponttyal. De tényleg, jöhet a sneci maflás. Hogy miért? Mert Kínában épp most találták ki, hogyan lehet az anime streminget és az étel házhoz szállítást összekötni.

Gyakran lehet olyan, leegyszerűsítő megfejtéseket olvasni statupokról, hogy ők akarnak lenni az éttermek Ubere vagy az űrkutatás Spotify-a. Az Ele.me kínai házhozszállítós startup és a Bilibili nevű szórakoztató oldal házasságából viszont nem ilyen született. A közös fiókot regisztrálók sorozatnézés közben rendelhetnek kedvezményes kaját. A Bilibilin nem csak anime van, lehet találni cosplay tartalmat, gamer videókat, képregényes dolgokat, de a tartalma könnyen körbelőhető azzal, hogy túlnyomórészt ifjúsági kultúrát kínál.

A piaci elérést nem csak a tartalom garantálja. Az is segíteni fog, hogy az Ele.me az egyik legnagyobb kínai e-kereskedelmi csoport, az Alibaba tulajdonában van. Ez fejelte meg még a két cég egy december 30-ig tartó regisztrációs akcióval, amely során olcsóbban lehet a két szolgáltatásba regisztrálni együtt, mint külön-külön lehetne.

A Techcrunch cikke szerint a korkategóriák is stimmelnek. Kínában az ételrendelések hatvan százaléka 24 évnél fiatalabb netezőktől érkezik. A Bilibili felhasználóinak 82 százaléka pedig nyolc és huszonnyolc éves közé esik. A lap szerint a kínai piacon egyre népszerűbbek lesznek az Amazon Prime-t idéző, többfajta szolgáltatást tömörítő előfizetési modellek.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?