A zsebpénz egy nagyon egyszerű, ugyanakkor rendkívül rugalmas megoldás. Ezt leképezni digitális fizetési módokra, az már nem magától értetődő.

Ha azt mondjuk, hogy zsebpénz, mindenkiben megjelenik egy kép. Mindegy, hogy az adott családban heti vagy havi összeg van-e, hogy mekkora az összeg vagy hogy alanyi jogon jár-e vagy az elvégzett extra munkákat honorálják a szülők, mint az amerikai filmekben. A végén gyűrött bankjegyek kerülnek egy gyerekmintás tárcába, amit aztán édességre vagy képregényre lehet költeni.

A digitális jószágok megjelenésével – legyen az videojáték, zene vagy film – a gyűrött bankjegyek hasznossága lecsökkent. Több fintech dolgozik ennek a problémának a megoldásán. A Revolutnak is van olyan Junior terméke, amely a fiatalabb gyerekeknek szól.

Ebben a sorban áll a GoHenry nevű brit startup is, amely most negyven millió dollárnyi kockázati tőkebefektetéssel gazdagabban fejleszti a gyerek bankkártyáját. Ebben a hónapban ez már a második nagyobb befektetési összeg, korábban a második kört 50 millió dollárral zárta.

A GoHenry érdekessége, hogy hat és tizennyolc év közöttieknek nyújt bankkártyát. 2019-ben a fintech meglevő ügyfelei 98 millió font értékben adtak zsebpénzt a gyerekeiknek. Még fontosabb statisztika, hogy az elmúlt hat évben mindig sikerült megdupláznia az ügyfeleinek a számát cégnek. A fentiek ellenére a növekedési fázisban lévő fintech egyelőre veszteséges volt 2019-ben.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?