Ha azt mondjuk, hogy zsebpénz, mindenkiben megjelenik egy kép. Mindegy, hogy az adott családban heti vagy havi összeg van-e, hogy mekkora az összeg vagy hogy alanyi jogon jár-e vagy az elvégzett extra munkákat honorálják a szülők, mint az amerikai filmekben. A végén gyűrött bankjegyek kerülnek egy gyerekmintás tárcába, amit aztán édességre vagy képregényre lehet költeni.
A digitális jószágok megjelenésével – legyen az videojáték, zene vagy film – a gyűrött bankjegyek hasznossága lecsökkent. Több fintech dolgozik ennek a problémának a megoldásán. A Revolutnak is van olyan Junior terméke, amely a fiatalabb gyerekeknek szól.
Ebben a sorban áll a GoHenry nevű brit startup is, amely most negyven millió dollárnyi kockázati tőkebefektetéssel gazdagabban fejleszti a gyerek bankkártyáját. Ebben a hónapban ez már a második nagyobb befektetési összeg, korábban a második kört 50 millió dollárral zárta.
A GoHenry érdekessége, hogy hat és tizennyolc év közöttieknek nyújt bankkártyát. 2019-ben a fintech meglevő ügyfelei 98 millió font értékben adtak zsebpénzt a gyerekeiknek. Még fontosabb statisztika, hogy az elmúlt hat évben mindig sikerült megdupláznia az ügyfeleinek a számát cégnek. A fentiek ellenére a növekedési fázisban lévő fintech egyelőre veszteséges volt 2019-ben.
Szólj hozzá