Bringás startuppal már most is Dunát lehet rekeszteni, de bőven van még hely a piacon. A bicikli az nyelvtől és kultúrától függetlenül ugyanaz. Ami Európában sikeres, az sikeres lehet az USA-ban is!

A jövőnek két biztos közlekedési eszköze van: az egyik az önvezető autó, a másik viszont a bicikli. A képet lehet még színesíteni az olyan csodákkal, mint például a Gogoro vagy a Vespa elektromos robogói, de robogósból kevés van, bringásból viszont rengeteg. Annyira, hogy egy idei forgalomszámlálás szerint a legendásan biciklisbarát Koppenhágában már több bringa volt a utakon, mint autó. Nem is kevéssel, 35 ezerrel előzték meg a kerékpárosok az autósokat.

A város mindent megtett azért, hogy jó legyen ott biciklizni. Épültek például olyan hidak, amelyeket csak a kerékpárosok és a gyalogosok használhatnak. Illetve a városvezetés húsz éve hangsúlyosan beállt a bringázás mögé. Ez idő alatt 68 százalékkal nőtt a kerékpárral közlekedők száma.

Egy vagyont költünk bringás kiegészítőkre

Ami annyira népszerű, mint a városi bringázás, abban pénz is van. Elég csak szétnézni a startupversenyeken és Kickstarter kampányok között, hogy lássuk, óriási lehetőség a biciklisek kiszolgálása.

Az olyan hétköznapi és megoldottnak tűnő problémákra is vannak új ötletek, mint a kerékpár tárolása. A KP Cyclery dán cég már kétmillió forintnak megfelelő koronánál tart a közösségi finanszírozási oldalon, pedig csak egy egyszerű, versenybringa kormányból készült, falra szerelhető akasztót találtak fel, amire esztétikusan fel lehet helyezni a fixiket.

Aki nem akar fémet, az egy másik dizájnertől száz dollár körüli összegért fa bringapolcot is vehet. De ebben a kategóriában indul a Parkis nevű litván bringalift, ami a legnehezebb biciklit is játszva akasztja fel a falra.

Riasztó, navigáció, első-hátsó vicsogó

A legelső nagyon menő bringaszépítő eszköz a hátsó kerékbe szerelhető futófény volt, amivel egyszerű animációkat, körbe forgó feliratokat is ki lehetett írni. Az egész internete szerelmes volt az ötletbe, ami aztán felszántotta a Kickstartert, most pedig akár Magyarországon is meg lehet venni a bringacsinosító elektronikát.


A világításnál azonban többet is lehet szerelni egy biciklire. Falus Dánielék Shoka okoscsengője, amely a navigációban is segít, de lopásgátlóként is működik, példa arra, hogy egy sikeres hardverstartupot itthonról is el lehet indítani. Ráadásul már készül a trónövetelő, a szintén Budapesten tervezett tolvajriasztó Moow nevű okosmarkolat.

És magát a bringát nem lehet tuningolni?

Dehogynem! A Pedal Forwardnak idén tavasszal 44 ezer dollárt dobtak össze, hogy elkezdhesse a bambuszvázas biciklik gyártását. A bambusz különösen népszerű a bringaépítők között, átlag kétévente indul olyan cég, ami közösségi finanszírozással gyűjti össze a saját bambuszvázas műhelyéhez az indulási tőkét.

Vannak azonban olyanok is, akik máshogy akarnak zöld biciklit csinálni. Az Ampler 2016 tavaszán gyűjtött közel 45 millió forintot egy újszerű elektromos bringára az Indiegogón, és a többi pénzgyűjtős oldalon is találunk bőven elektromos gépet vagy a kerékbe szerelhető motort ígérő startupokat.

Ennél nagyobb hülyeség már úgyse lesz

És hogy miért gondoljuk, hogy minden marhaságra van pénze az internetezőknek? Azért, mert az ülés hátuljára függeszthető, herezacskó alakú bringalámpára is összejött 19 millió forintnak megfelelő kanadai dollár.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?