Már a tíz éves gyereknek is lehet bankkártyája a franciáknál. Sajnos az eurozónán kívül nem éri meg a szolgáltatás, pedig igazán menő.

(Fotó: Pixpay)

Kinek mond valamit az, hogy LAJU? És úgy, hogy lakossági junior? Tinédzserek százezreinek – lehet millióinak? – volt az első pénzügyi élménye az OTP Junior számla megnyitása Magyarországon. A kivonaton pedig ott volt ez a LAJU kód. Ma már fintech cégek tucatjai dolgoznak azon, hogy csomagokat dolgozzanak ki tinédzsereknek. Legutóbbi revolutos interjúnkban is szóba került ez a terület.

Hasonló céllal indult a Pixpay nevű francia fintech is. A készpénzben adott zsebpénz helyét szeretné egy betéti kártyával és egy mobilappal átvenni. Az eurozónában még ingyenes ATM-használatot is ad a szolgáltatás, na erről nekünk le kell mondanunk.

(Fotó: Pixpay)

Az európai neobankok többsége legalább 18 éves ügyfeleket vár, még a Lydia is legalább 14 éves felhasználókat vár. Azzal, hogy a Pixpay ezt a határt tíz évnél húzta meg, már rendelkezik egy komoly előnnyel. A szolgáltatások innentől viszonylag szokványosak: MasterCard kártya, erős mobil app, amiből le lehet tiltani és vissza lehet engedélyezni a kártyát, emellett az app virtuális kártyákat létrehozni. A pénzügyi nevelés keretében lehet spórolási funkciókat beállítani, félretenni, a szülők még kamatot is fizethetnek a gyereknek a megtakarításaira.

A startup 3,1 millió eurónyi befektetéssel rendelkezik. Meglepő módon nem freemium modellben működik, hanem kártyánként 2,99 eurós havidíjat kér a szülőktől.

A Pixpay szóba áll a magyar felhasználókkal. Hajlandó magyar telefonra küldeni regisztrációs kódot, kiküldi az üdvözlő emailt, végigvezet a regisztrációs folyamaton. Egy komoly szépséghibája van: isten nyelvén, a francián kívül nem hajlandó más nyelven kommunikálni velünk. Ez pedig valószínűleg a hazai sikerét visszafogja. Mint ahogy az is, hogy az eurozónán kívül 2 euróba kerül az ATM-használat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?