Jön a befektetési termék, nem változik a kriptós szolgáltatás, és kiderült, hogy a Revolut szerint miért ért kellemetlen meglepetés több felhasználót nyaralás közben.

Revolut kártya
(Fotó: Pete CC-BY)

Magyarországon járt a legközelebbi Revolut iroda két embere is, hogy megtartsák az első budapesti RevRallyt. Karol Sadajjal, a Revolut lengyelországi országmenedzserével és Stefan Boguckival, a cég kommunikációs menedzserével beszélgettünk.


Elég erős számokat publikáltatok, átlépte a Revolut a 250 ezer magyarországi felhasználót.

Stefan Bogucki: Nyáron vettük észre, hogy a magyar piac felrobbant. Az év elején 30 ezer felhasználónk volt Budapesten, mostanra pedig 100 ezerre nőtt. Az első három évben szóbeszéd alapján növekedtünk. Most adjuk ezt a bónuszt, de ez csak egy járulékos dolog. Most megtartottuk az első RevRallyt Magyarországon a legaktívabb felhasználóinkkal. Megtanultuk például, hogy az alkalmazás felületén több nullát kell tudni megjeleníteni, mert a forintos összegekben sok nulla van.

Nyáron egy hullámban többen is panaszkodtak a közösségi médiában arra, hogy kitiltotta őket a Revolut. Mi volt ennek az oka?

Karol Sadaj: A blogunkon már foglalkoztunk ezzel. A saját compliance rendszerünkön felül üzembe helyeztünk egy újat, egy másikat is. Ez azonban túlzottan érzékeny volt, így hamarosan ki is iktattuk.

A szabályozó kötelez minket különböző szűrők beépítésére. De nem észleltünk megemelkedett tiltási hullámot Magyarországon. A metodológiáról nem beszélünk, annyit mondhatunk, hogy a törvény kötelez minket a csalások, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozásának szűrésére.

Stefan Bogucki: Nem ismerjük az egyes történeteket. De az biztos, hogy volt egy nagy feliratkozási hullám a nyár végén. És ha nyitsz egy Revolut fiókot és másnap külföldre utazol, és ott végzed el az első tranzakciódat nyaralás közben, akkor kiemelhet a rendszer. Mindenkinek azt javasoljuk, hogy regisztráció előtt otthon vegyen ki pénzt, végezzen el pár tranzakciót, mielőtt elindul nyaralni.

Pedig az viszonylag tipikus felhasználási módnak tűnik, hogy az ember az utazós kártyáját külföldön próbálja ki.

Karol Sadaj: Lehet, hogy csak annyi történt, hogy nyáron jelentősen megnőtt a magyar felhasználók száma, és így százalékosan nem nőtt a kiszűrtek aránya, de egyszerűen többen lettek. Magyarország az egyik legdinamikusabban növekvő piacunk.

Stefan Bogucki: Tanuló algoritmust alkalmazunk, ami a tranzakciókkal, felfedezi azokat a felhasználói mintákat, amik a mindennapok részei. De ha a kártya egyszer csak megjelenik Szudánban és ATM-ekből vesznek ki vele pénzt, akkor ellenőrzést kér.

Pár hónapja hír volt az is, hogy a panaszokra reagálva nagy méretű ügyfélszolgálati bővítést indít a Revolut. Ez lezajlott azóta?

Karol Sadaj: Folyamatosan veszünk fel embereket Krakkóban, Portóban és Vilniusban. És folyamatosan keresünk embereket ügyfélszolgálati munkára ahogy nő a felhasználói bázisunk. Rita, a botunk nem tud minden kérdéssel megbirkózni, vannak helyzetek, ahol emberi döntésre van szükség. Sokat költünk erre, mert nem akarjuk, hogy a felhasználóinknak túl sokat kelljen várni egy emberi kezelőre a chates ügyfélszolgálaton.

Korábban kerestetek magyar country managert, aztán mintha nem történt volna semmi végül. Lesz magyar Revolut iroda?

Egyelőre nincs tervben. Ha tovább növekedik az itteni piacunk, akkor talán.

Ha ez nem, akkor mik a cég távlati tervei?

Karol Sadaj: A nemzetközi terjeszkedés. Ez lehetővé teszi majd a felhasználóinknak, hogy világszerte bárhová küldjenek pénzt jutalékmentesen, és hogy a Revolut legyen a fő bankszámlájuk, bárhol is vannak. Lesz egy helyi számlaszámuk, és arra lehet utalni.

Stefan Bogucki: Kétszázezer üzleti ügyfelünk van, nagy részük az Egyesült Királyságban. A következő lépések között van az, hogy az üzleti termékünket lokalizáljuk, hogy más országokban is terjedhessen. És hirdetnünk is kell, mert most az Egyesült Királyságon kívül nem nagyon reklámozzuk. És a befektetési terméket is fejleszteni tervezzük új eszközök, például ETF-ek bevonásával. Illetve készül a gyerekeknek szánt termékünk, amin a szülők zsebpénzt adhatnak.

Most 18 évesnek kell lenni, hogy regisztrálj Revolutot. Két eltérő igényekkel rendelkező csoportban is gondolkodunk: az egyik a gyerekek, a másik a tinédzserek. De olyanok is vannak a fejünkben, hogy házimunkákhoz kötött jutalmakat lehessen meghatározni az appban. Szóval a gyerek kaphat 2000 forintot, ha lemossa a kocsit. Így üzleti döntéseket is hozhat és pénzügyi nevelésben is részesül.

Vannak régebbi termékek, amelyekhez nagyon rég nyúltatok hozzá. Várható ezekben változás? Olyasmire gondolok, mint a kriptó megnyitása, hogy lehessen külső tőzsdékről kriptót betenni a Revolut fiókba.

Karol Sadaj: Nem tervezzük megváltoztatni. Úgy működik, ahogy szeretnénk. Nem fogjuk megnyitni.

Stefan Bogucki: Nem fejlesztjük ezeket a termékeket, a kriptót vagy a biztosítást, aktívan. Nem prioritás a megváltoztatásuk.

A befektetési termék, amelyet még csak ígér a cég, az mit fog tudni az elején?

Karol Sadaj: ETF-ek és árupiaci termékek jönnek először a befektetési termékünkkel. Tervben van, hogy különböző piacokat is becsatoljuk, de legelőször az ETF fog megjelenni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?