A boxmeccsek kulisszáit felhasználó startupverseny tud annyira izgalmas lenni, mint amikor két férfi verekszik. Viszont jóval szelídebb.

Iszonyú hangosan megszólal a We well rock you, a közönség ütemesen tapsolni kezd, a köntösbe öltözött versenyző a ritmusra lépve megteszi a ringig vezető utat. Ledobja a köntöst, ami alatt öltönyt visel, és belép a ringbe. Az öltönynél már biztos világossá vált, hogy minden külsőség ellenére nem egy boxmeccsről van szó. Az Enterprise Hungary és a Hiventures szervezésében megrendezett Get In The Ring startupverseny külsőségeiben teljesen egy ökölvívó mérkőzésre hajaz. Az úri közönség nézi a ringben izzadókat, akik azonban nem egymást ütik, hanem a közönségtől és a nemzetközi zsűritől kapott kérdéseket próbálják megválaszolni a rendelkezésre álló idő alatt.

A körök, a selejtezők és a fáradtság azonban ebben a játékban is megjelenik. Amikor az ember egy este során harmadszor látja ugyanazt az alapítót ringbe lépni, és kezdi felismerni a pitchének az ismétlődő paneljait, akkor érezheti, hogy nagy nyomás lehet a ringben lévőn. Vagy persze azt, hogy egy jól ismert, rettegett balegyenes a startupvilágban úgy néz ki, hogy „a mi ügyfeleink már most is fizetnek a szolgáltatásért, azért kell pénz, hogy több ügyfelet szerezzünk.”

A selejtezők résztvevőit úgy válogatták össze, hogy nagyjából hasonló profilú startupoknak kelljen megmérkőznie az első körben. Szoftveres a szoftveressel, kémiás a kémiással szállt ringbe. Ettől még hatalmas különbségek lehettek a versenyzők között. A második körben festékek és műanyagok hamisításvédelmét biztosító kémiai jelölőket gyártó cég, az InnovaLab, került szembe egy, a rák gyógyításának új módszerét ígérő biotechnológiai 3D-nyomtatós román startuppal, a Symme3D-vel. Ember legyen a talpán, aki össze tudja hasonlítani, hogy az ér-e többet, ha Tikkurilának kevesebb festékét hamisítják vagy az, ha tudunk tumort nyomtatni. Valahogy mégis sikerült, mert az InnovaLab jutott tovább a körből.

Ezek nem az egyetemista startupok

Az este során lehetett még találkozni a szerszámgépek és ipari robotok kezelésének oktatását a virtuális valóságba helyező magyar startupról, az Augmation Robo Trainerről. Volt olyan német cég, ami a valóban okos kerti locsolórendszerekben látja a jövő nagy bevételi forrását.

img_0253

A Get In The Ring mozgalmasra van tervezve, versenyzők jönnek, mennek, zene szól, de így is el tud nyúlni a verseny. Az okos bringamarkolatot gyártó Moow azonban még a selejtező utolsó körében is tudta bizonyítani, hogy egy jól megválasztott zenével – esetükben a Star Wars főtémája volt ez – még a fáradó közönséget is meg lehet nevettetni.

Következő megálló: Szingapúr

A verseny során egyre olvadtak a kockázatosabb, megjósolhatatlanabb pályát befutó startupok. A döntőbe két olyan cég jutott be, amelyeknek ugyan a terméke lemásolható, ellenben már most is rendelkeznek ügyfelekkel. Az egyik a kontentmarketing cégeknek automatizált rendszerben, szabadúszókkal tartalmat szállító Intellyo volt, a másik pedig az építési felügyelők munkáját a papíros korszakból az okostelefonokra átállító Defectradar. A zsűri végül a bécsi Intellyo csapatát tartotta jobbnak, a kontentmarketinggel foglalkozó startup jutott be a Get In The Ring szingapúri globális döntőjébe.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?