Az is bevétel, amit a cég nem kénytelen kifizetni köztes szolgáltatóknak. Ráadásul a sofőrök lojalitását is növelheti, ha gyorsítják a pénzmozgást a cégen belül.

(Fotó: Uber Switzerland / Flickr CC-BY)
(fotó: Uber Switzerland / Flickr CC-BY)

Az Uber, a cég, amiről még nem mondta ki bíróság, hogy taxivállalat, a sofőrök az alkalmazottai, de van némi esélye, hogy ez lesz a végzete, új területen próbálkozik. Miután bejelentette, hogy Uber Eats nevű ételkiszállítós vállalkozását autonóm drónokkal próbálja jövedelmezővé tenni, egy másik nagy lyukat is betöm a világon.

Az Uber Money nevű új osztály a cégen belüli pénzkezelési szolgáltatásokat fogja összefogni. A Money feladatai között van egy tárca alkalmazás kifejlesztése, de a betéti- és hitelkártya termékek továbbfejlesztése is. A távlati célok között szerepel, hogy az Ubernek dolgozó négymillió sofőr rögtön az utazás végével hozzájusson a pénzéhez.

Az Ubernek azért is kellett lépnie, mert a versenytársak szorongatják. A gyors fizetési rendszerrel a sofőrök lojalitását akarja garantálni a cég. Ez kisebb feladat, mint a minden egyes utaskilométeren pénzt veszítő cég stabilizálása. A lépés azonban ebben is segíthet: a köztes szereplők értékláncból való kiépítésével több pénz maradhat az Ubernél minden tranzakció után.

A sofőrök után a gyakori Uber utasok kiszolgálása is szóba kerülhet. Az új osztály vezetője nem zárkózik el attól, hogy a vállalaton belül működő, a banki funkciók nagy részét lefedő termékeket hozzanak létre.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?