Egy frissen megjelent tanulmány szerint nem a bankok fognak kihalni, hanem az történik, ami mindig: 2021-re a nagy halak megeszik a kicsiket.
Nem a kényelmesebb szoftverek, jobb megoldások, hanem a márkák fognak dönteni a pénzügyi szolgáltatók és fintechek harcában – állítja a Roubini ThoughtLab frissen kiadott tanulmánya. Az írás szerint 2021-re véget is érhet a mostani felpezsdülés, és a legerősebb, legismertebb márkák kerülnek ki győztesen.
Szeretjük a fintecheket, a Cisco fintechnek tartja magát. Gyorsítják a piaci innovációt, az értékteremtést, de nem hisszük, hogy a fintechek átvennék a világuralmat
– mondta Joe Pagano, a Cisco pénzügyi szolgáltatásokért felelős vezetője a BankInnovationnek. A főleg a hálózati eszközeiről ismert Cisco úgy kerül a képbe, hogy a tanulmány elkészültét a cég támogatta.
A Roubini kutatása abban újszerű, hogy megkérdezték a szolgáltatókat, technológusokat, közgazdászokat és befektetőket is. Szélesebb körű vizsgálatot végeztek a fintech jövőképpel kapcsolatban, mint eddig bárki. Az eredmények szerint pedig a válaszadók többsége már dolgozik azon, hogy „újra feltalálja magát” a digitális korban. A bankok hetvenhat százaléka, a befektetési alapoknak pedig a kétharmada vásárol fel fintech startupokat vagy kezdett a házon belüli programozóival fintech jellegű fejlesztésekbe.
A technológia lemásolható és cégek egész sorában alkalmazható, ezért a következő öt-hét évben ez fog történni a fintech megoldásokkal – véli a Roubini igazgatója, Lou Celi. A vezető szerint a fintechnek az a veszte, hogy bizonyítottan működik. Például a blockchain technológia annyira diszruptívnak bizonyult, hogy 500 megkérdezett vagyonkezelőből 225 már dolgozik saját blockchaines megoldásán.
A befektetők nem járnak rosszul
A fintechekben felhalmozott érték nem tűnik el, csak visszamozog a Roubini szerint a pénzügyi cégekbe. Az emberek azoktól fognak fintech megoldásokat kapni, akiktől korábban hagyományos banki szolgáltatásokat vettek igénybe. Celi szerint a milleniumi generációt is képesek lesznek magukhoz vonzani a bankok azzal, hogy modern megoldásokat fejlesztenek.
Nem a pénzről szól, hanem a befolyásról. Bár a milleniumi generáció tagjai egy új kor emberei, azonos elvárásaik vannak: azt akarják a pénzügyi szektortól, hogy úgy lehessen kapcsolatba lépni vele, mint a Facebookkal vagy az Uberrel.
Szólj hozzá