Fát ültet, adósságtól véd és még a hitelképességet is javítja ez az amerikai neobank. Van mit tanulni abból, hogy hogyan építették fel a céget.

(Fotó: Dave)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Becsülettel megpróbáljuk nyomon követni az új fintech startupokat. Ha mindet nem is lehet, legalább azokat, amelyek nagy befektetést kaptak. Lassan viszont ez is lehetetlenné válik, annyira egyszerű nyugaton pénzt kapni egy fintechre. Így esett meg – igen, mosakodunk – hogy a Dave nevű neobank akkor jelent meg először a radarunkon, amikor elérte az egymilliárd dolláros értékelést. Azaz unikornissá vált.

A Dave két éve indult Los Angelesben, és az első terméke olyan pénzügyi tanácsadó szoftver volt, ami segített a felhasználóknak elkerülni a hitelkeret túllépésből vagy késedelmes fizetésből származó díjakat. A cég úgy alakította ki a nyitóoldalt, hogy a teljes egyenleg helyett azt lássák először az ügyfelek, hogy a levonások után mennyi pénzük marad. Magyarul a pénzügyi tudatosság növelését találták ki jól – írja a Techcrunch.

Ezzel elérték, hogy az ügyfelek gyakrabban nyissák meg a Dave appot, mint a mobilbankjukat. Jelenleg négymillió felhasználójuk van, további nyolcszázezer ember pedig arra vár, hogy bejusson a pénzügyi tanácsadó szoftverbe.

Az app és a cég lassan alakult át digitális bankká, ám mára már annak is lehet nevezni a céget. Még mindig a pénzügyi menedzsment az erős oldala a cégnek, de már kibocsátanak egy csinos világosgkék, medve grafikával díszített Dave márkás betéti kártyát is. A friss befektetéssel pedig a cég értékelése felugrott egymilliárd dollár felé.

A Dave használata havi egy dollárba kerül, ezért cserébe lehetőséget ad arra, hogy egy 50-75 dolláros hitelkerettel kikerüljék az ügyfelei a hiteltúllépés jóval nagyobb díjait. Emellett a cég beletenyerelt a zöld marketingbe is: fákat ültetnek a profit egy részéből. A cég illeszkedik abba a trendbe, hogy az amerikai piacra a hitelminősítést javító, a pénzügyi tudatosságot tanító appokra és fintechekre van szükség.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?