A mobil- és a netbankot már megszoktuk, szeretünk a böngészőben vásárolni, de van még tér a fejlődésre. A Fundamenta pénzzel is támogatná az új ötlettel érkező fintech startupokat.

Újabb statisztikák alapján alkothatunk képet a magyarok bank- és internethasználati szokásairól: beleszoktunk a netbankba és mobilbankba.

A mobilbank a második otthonunk. Na jó, valójában a hatodik. (Fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)
A mobilbank a második otthonunk. Na jó, valójában a hatodik. (Fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)
(fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)

A GKI 2016-os adatai szerint a 18-49 év közé eső magyar internetezők több mint kétharmada (72 százalék) használt már netbankot. Az okostelefonnal rendelkezők fele pedig telepített már pénzügyi appot a készülékére. A versenyben már nem csak a bankok vannak jelen, a Fundamenta Digiverzum néven hirdetett innovációs versenyt az ügyfélélményt javító ötleteknek és startupoknak.

Innen indulunk

Minden statisztika jelentős javulást mutat a megelőző évek eredményeihez képest. 2011-ben például kevesebb, mint a netezők fele használt netbankot. Mára azonban a tizennegyedik leggyakrabban igénybevett internetes szolgáltatássá vált, ami csak a kommunikációs és játékos alkalmazások előztek meg. (Innen is látszik, hogy szívecskéket küldeni fontosabb, mint pénzt.)

A mobilbanki app még jobb helyzetben van. Az okostelefonnal rendelkezők 47 százalékának van a telefonján ilyen alkalmazás. Ha pedig a használati gyakoriságot nézzük, a banki appoka hatodik legnépszerűbbnek számítanak.

A bankolás mellett az internetes vásárás is szárnyal. 2017-ben már 2,8 millió magyar vásárolt onlájn, negyven százalékuk tíznél is többször. A év nagy vásárlási időszakai – az egyre sikeresebb Black Friday és a karácsony – pedig még bőven hátra vannak. A szakértők szerint a trendet erősíthetik a felhasználói élményt fokozó, ügyfélbarát felületek, és a gépi tanulásra és MI-technológiákra alapozott pénzügyi termékek.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?