Újabb statisztikák alapján alkothatunk képet a magyarok bank- és internethasználati szokásairól: beleszoktunk a netbankba és mobilbankba.

(fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)
A GKI 2016-os adatai szerint a 18-49 év közé eső magyar internetezők több mint kétharmada (72 százalék) használt már netbankot. Az okostelefonnal rendelkezők fele pedig telepített már pénzügyi appot a készülékére. A versenyben már nem csak a bankok vannak jelen, a Fundamenta Digiverzum néven hirdetett innovációs versenyt az ügyfélélményt javító ötleteknek és startupoknak.
Innen indulunk
Minden statisztika jelentős javulást mutat a megelőző évek eredményeihez képest. 2011-ben például kevesebb, mint a netezők fele használt netbankot. Mára azonban a tizennegyedik leggyakrabban igénybevett internetes szolgáltatássá vált, ami csak a kommunikációs és játékos alkalmazások előztek meg. (Innen is látszik, hogy szívecskéket küldeni fontosabb, mint pénzt.)
A mobilbanki app még jobb helyzetben van. Az okostelefonnal rendelkezők 47 százalékának van a telefonján ilyen alkalmazás. Ha pedig a használati gyakoriságot nézzük, a banki appoka hatodik legnépszerűbbnek számítanak.
A bankolás mellett az internetes vásárás is szárnyal. 2017-ben már 2,8 millió magyar vásárolt onlájn, negyven százalékuk tíznél is többször. A év nagy vásárlási időszakai – az egyre sikeresebb Black Friday és a karácsony – pedig még bőven hátra vannak. A szakértők szerint a trendet erősíthetik a felhasználói élményt fokozó, ügyfélbarát felületek, és a gépi tanulásra és MI-technológiákra alapozott pénzügyi termékek.
Szólj hozzá