A szülők is ránézhetnek, hogy mire költi a gyerek a pénzt, de a startup alapítói azt remélik, hogy a tinik maguk is megtanulnak bánni a pénzzel.

Avíttas, lejárt dolognak tűnik az y-generációról beszélni. Nem mintha a pénzügyi szektor vagy a politika megoldotta volna a válság éveiben a munkaerőpiacra érkező generáció gondjait. Akik közismerten mindent elrontanak, ráadásul romba döntik a nemzetgazdaságot, mert avokádóra költik a pénzüket, ahelyett, hogy lakást vennének belőle. (És most elsiklunk az avokádó és a lakás ára közti nem jelentéktelen különbség felett.)

A z-generációról azonban nincsenek olyan sztereotípiák, mint az y-ról. A z-sek azonban csodálatos gyerekek, akiknek meg lehet fogni a kezüket és végigvezetni őket a pénzügyi okulás lépcsőin. Mert bár digitális bennszülöttek, pénzügyi kérdésekben bizonytalanok.

A Mitto nevű fintech app, ami épp most kapott 2 millió eurós seed befektetést pont a fent leírt folyamat végrehajtását vállalja. Visa betéti kártyát és a rajta lévő pénzösszeg kezelését, a szülőkkel való pénzügyi kapcsolattartást – magyarul zsebpénzért kuncsorgást – szolgáló appot fejlesztettek ki. Az első körös befektetők között akad bank és tőkealap is, ami jelzi, hogy látnak fantáziát a tizensok-huszonkevés éves generáció meghódításában.

Az app a szülőknek is ad betekintést a gyerek pénzköltési szokásaiba, de a fő cél az, hogy a tinik maguk is felismerjék a költési mintáikat és pénzügyi fegyelmet tanuljanak. Emellett a Mitto a z-generációsok által használható legjobb fizetési eszközzé is akar válni, de ezt szinte kötelező mondaniuk.

Az appnak jelenleg 150 ezer spanyol felhasználója van, és Európa-szerte 80 ezren várnak arra, hogy elinduljon más országokban is.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?