Ezer dollárért és egy csekély előfizetési díjért a Teslák önvezető rendszerével versenyző szoftvert vehetünk a legendás iPhone-hackertől.

Ezer dollárért és egy csekély előfizetési díjért a Teslák önvezető rendszerével versenyző szoftvert vehetünk a legendás iPhone-hackertől.

Venne intelligenciát ettől az embertől?
Venne intelligenciát ettől az embertől?
(fotó: Techcrunch / CC-BY)

George Hotz, az iPhone és a Playstation 3 feltörésével világhíressé vált hacker egy ideje a saját önvezető autóját építi. Először csak magának akart összeszerelni egy kocsit, ami elboldogul az úton, míg ő vezetőülésben nézi a monitort. Amikor ez megvolt, az addig összerakott technológiára céget alapított és most hagyományos autókat önvezetőssé alakító kit piacra dobásán dolgozik – írja a The Verge.

A TechCrunch információja szerint Hotz Comma.ai nevű cégének 999 dolláros hardverével a kocsikat a Tesla Autopilot rendszerének megfelelő tudással lehet felvértezni. A csomag még idén piacra kerül, de nem ez az igazi érdekessége a Comma.ai bejelentésének.

Georg Hotz Comma.ai
(Forrás: Techcrunch / CC-BY)
(fotó: Techcrunch / CC-BY)

Az autók okosítását előfizetéses rendszerben képzeli el Hotz cége. A legfrissebb és legjobb szoftverhez való hozzáférés 24 dollárba kerül majd. A díj megfizetése mellett egy kívánalom van még: a felokosítani vágyott kocsinak elektromos kormányszervóval kell rendelkeznie. Aki arra vágyott, hogy lényegében önvezető Volkswagen Bogarat gyárt a Kicsi Kocsi mintájára, az sajnos csalódik.

Mountan View-től San Franciscóig elvezet anélkül, hogy a kormányhoz kellene érni

– mondta Hotz a technológiáról. Ez nagyjából annak felel meg, mintha a rendszer simán elboldogulna az M3-ason egy forgalmas napon, de annyira, hogy Budapest és Hatvan között egyáltalán nem lenne dolga a sofőrnek.

A Comma.ai szoftvere bevallottan béta állapotú, azaz lényegében kész vannak a funkciói, de még mindegyik csiszolás, beállítás és tesztelés alatt áll még. Az autópályákon elboldogul a Comma vezette kocsi, de a városi utcákon még nem érzi magát kényelmesen. Az automata sávváltás vagy a közlekedési táblák felismerése pedig majd egy szoftverfrissítéssel kerül be a rendszerbe, ha elkészül.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?