Az eddig ingyenes szolgáltatások lassú bedarálását választotta a két nagy brit digitális bank. Év végére azt ígérik, hogy nyereségesek lesznek.

(Forrás: Starling)

Két módon is lehet értelmezni a Monzo eheti döntését. Az egyik szerint a cég leszámol a szabályokat kihasználó felhasználókkal. Egy másik olvasat szerint a cégnek égető szüksége van arra, hogy monetizálja azokat a felhasználóit, akikért eddig nem küszködött.

Az új intézkedés azok ellen szól, akik eddig havi 250 fontnál (100 ezer forintnál) többet vettek ki bankautomatából, vagy visszaéltek az elveszett kártya pótlásáért felszámított díj alacsony voltával. A jövőben aki százezer forint feletti készpénzt vesz fel, három százalékos jutalékot lesz kénytelen fizetni. A kártyapótlási díj pedig öt font lesz.

A kezdeményezéshez csatlakozott a Starling neobank is. Az ötfontos kártyapótlási díj mellett gyorsan bevezették a kétfontos havidíjat a gyermekek számára rendelt bankkártyákra. A Connected kártya díját pedig azok számára emelték meg, akik sérülékeny csoportba tartoznak. Az utóbbi rendelkezés azonban nem érinti a már létező ügyfeleket. Végül pedig a folyószámlás ügyfelek második font alapú számlájára havi kétfontos számlavezetési díjat vezettek be. Végül pedig a Chaps klíring rendszerét használóknak havi húsz fontba kerül, hogy tovább használják a szolgáltatást.

A bank eddigi felhasználóit levélben értesítették a díjak változásáról. A szöveg azt is tartalmazza, hogy akinek nem tetszik az új díjazás, az bátran bezárhatja a számláját. A mostani változás nem önmagában érdekes, hanem onnan nézve, hogy a brit neobankok rá vannak szorítva arra, hogy az eddig máshogyan – például befektetői tőkéből – finanszírozott szolgáltatásokat visszavágják. A Monzo nagyon törekszik arra, hogy nyereséges legyen, és a Starling is 2020 végére ígéri, hogy nyereséget fog termelni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?