Alec Oxenford, a letgo igazgatója a Pymnts-nek adott interjújában elmondta, hogyan használják az MI-t arra, hogy az eladók és a vevők megtalálják egymást.

Kép: Pixabay

500 millió dollárt kaptak a Naspers-től, hogy új technológiát vigyenek egy olyan régi intézménybe, mint használt tárgyakkal való kereskedelem. Ezzel odapörkölhetnek olyan nagy platformoknak, mint az eBay és a Craigslist.

Valakinek szemét, valakinek kincs

A letgo egy alkalmazás, amelyen belül egy mesterséges intelligencia dönti el, hogy mi kerül a vásárolni vágyók elé, persze böngészőből is elérhető. Figyelembe veszi az árakat és a lokációt, szóval gyakorlatilag arról gondoskodik, hogy a vevő rátaláljon a megfelelő termékre. Múlt hónapban bemutatták azt a funkciót is, amellyel az MI az árú képe alapján megmutatja, hogy az adott termék mennyibe kerül, így a túlárazott termékek ellen is véd.

Az appon belül meg lehet nézni a közelben lévő eladó dolgokat, de specifikusan is lehet keresgélni. Az appon belül chaten lehet egyeztetni a helyszínt, ahol találkozik az eladó és a vásárló, tehát nem kell a lassú emailre hagyatkozniuk.

A felhasználók profiljára lehet értékeléseket küldeni, így látják, hogy mások milyen véleménnyel vannak az eladókról. Szóval a letgo nagyjából ötvözte a Facebook piacát, és az eBay-t, ez pedig egész jól alakult. Mostanra már 100 millióan letöltötték az alkalmazást, a felhasználók pedig már 400 terméket bocsátottak eladásra.

A second hand dolgok azért jók, mert ez egy nagyon környezetbarát megoldás. Ami valakinek szemét, másnak lehet kincs, és ha egymásra találnak, akkor nem hagynak ökológiai lábnyomot, legalábbis azzal az adott termékkel.

– mondta Alec Oxenford. Arról viszont nem sokat beszélt, hogy mihez kezdenek az 500 millióval. Mindössze annyit árult el, hogy az alkalmazást fejlesztik belőle, és azon agyalnak, hogy hogyan tehetnék nyereségesebbé a céget.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?