Megrengette a Monzo brit neobank pénzügyi helyzetét a koronavírus-járvány. A cég 113 millió fontot veszített idén.

(Fotó: Monzo)

A problémák átmenetiek, a cég rendelkezik elég likviditással és az ügyfelek meg sem fogják érezni – állítja TS Anil, a Monzo vezérigazgatója, aki nemrég vette át a stafétát Tom Blomfieldtől. Ugyanakkor a neobank által kiadott jelentés szerint a koronavírus “jelentős hatással” volt a bankra, ami “komoly aggodalmakat kelt” a Monzo jövőjét illetően.

A nemzetközi és a nagy-britanniai költés is csökkent, így az ezek után járó jutalékokból is kisebb összeg üti a Monzo markát. A Bank of England kamatcsökkentése sem jött jól a neobanknak. Emellett új pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat sem mutatott be a bank, mert a társas távolságtartás világa nem volt megfelelő ezeknek az elindításához.

A Monzo ráadásul egy befektetési kört is kénytelen volt a tervezettnél alacsonyabb összeggel zárni. Százhúsz embert már szélnek eresztettek, reménykednek abban, hogy többet nem kell. Blomfield, aki jelenleg igazgatótanácsi elnök úgy fogalmazott, hogy a fenntartható működés a Monzo jelenlegi célja.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?