Az alig 16 milliót összegyűjtő Jaja egy 530 millió fontos üzletágat vett a terjeszkedés elősegítésére.

Látványos, növekedési célú pénzköltéssel indul a hónap. A Jaja nevű brit digitális bank 530 millió fontot költött el arra, hogy a Bank of Ireand bankkártyás üzletágát felvásárolja.

A továbbiakban a Jaja bocsátja ki a Bank of Ireland ügyfeleinek a kártyákat Nagy-Britanniában – írja a Techcrunch. Ezzel több márkához is hozzájutott a fintech, közöttük a brit autóklub (The AA) és a Post Office brandekhez is. Egy kivétel van, a bank Írországban kibocsátott kártyáihoz semmi köze nem lesz a Jajának, de így is rendkívül jelentősnek számít a felvásárlás.

Az üzlettel a Bank of Ireland sem jár rosszul. A jelzálogra és hitelekre fókuszáló bank már korábban próbált szabadulni a kártyás üzletágtól. Ráadásul a hónap elején elemzők nulla fontra értékelték a nagy-britanniai részeit. Ehhez képest 530 millió fontért eladni csak a kártyás részét, egészen jó üzletnek tűnik.

A Jajának a KKR, a Centerbridge Partners és további befektetők segítenek összedobni a pénzt. A startup által korábban összeszedett 16 millió dolláros kockázati tőkebefektetéshez képest a mostani felvásárlás hatalmas összegről szól. A fintechben bízó befektetői kör azonban nem csak a kártyás üzletág megvásárlását támogatja, hanem egy új, 20 millió fontos kockázati tőkés kört is elindított.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?