Az erdélyi turisztikai iroda olyan gyorsan reagált a Brexitre, mint senki más. Remek oldalon mesélik el, hogy jó a net, okosak az emberek, és Drakula csak egy vicc volt.

Egyszerre okos és vicces honlappal rukkolt elő a Transylvania Tourist Board. A TransylvaniaBeyond.com a Brexit miatt csalódott, bizonytalan cégeket próbálja átcsábítani két időzónával keletebbre.

Az oldalnak már a felütése is remek: azokat szólítja meg, akik nem akarnak Borisszal és Nigellel egy szigeten ragadni az életük végéig. Az EU elhagyását szorgalmazó párt két vezéralakját keresztnéven emlegetve az olvasó rögtön cinkostárssá lesz.

A lap innentől kezdve váltogat az észérvek és az érzelmi húrok között. Azzal kezdi, hogy Erdély nem lehet annyira vacak hely, Károly herceg is nagyon szereti. Majd ígér világbajnok internetsebességet, angolul remekül beszélő fiatal románokat, képzett mérnökök és informatikusok garmadát. Külön dia szól arról, hogy a fizetések is alacsonyabbak, így Romániában startupot indítani takarékosabb dolog, mint az Egyesült Királyságban.

Az oldal specifikusan Erdélybe hívja a briteket. Leszállhatnak a kolozsvári reptéren, elmerülhetnek a város – a szöveg szerint Londonhoz mérhető – éjszakai életében. Ha pedig elmenekülnének a többi embertől, várják őket a környékbeli nemzeti parkok és hegyek. Az oldal még arra is kitér egy dia és egy belinkelt tanulmány erejéig, hogy vámpírok egyáltalán nincsenek, hiába jut mindenkinek ez az eszébe Erdélyről.

A TransylvaniaBeyond.com nem egy egyszer használatos poén, hanem a Brexitre nagyon gyorsan reagáló kampányoldal. Az összes európai startupváros arra épít, hogy az EU-ból való kilépés után a vonzerejéből veszítő Londonból elcsábítson cégeket. Növekedni akar Dublin, Frankfurt, Berlin pedig már ki is kiáltotta magát győztesnek. Egyik város és egyik kormány sem tett le azonban ilyen reklámoldalt ennyire gyorsan az asztalra.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?