A kétmillió ügyféllel rendelkező, egymilliárd dollár feletti értékelésű startup közel fél éve készült erre a lépésre.

(Fotó: Monzo)

Először rendezvényeken lehet majd számlát nyitni Amerikában. A kezdetekben nagyjából kétezer kártyát fog kibocsátani a bank, akik erről lemaradnak, csak a várólistára iratkozhatnak fel.

Tom Blomfield, a Monzo alapító-vezérigazgatója a Techcrunchnak azt nyilatkozta, hogy az amerikai ügyfelek igényeire kell szabni a terméket. Egyértelmű és nehezebben megfejthető kulturális különbségek is vannak a brit és az amerikai ügyfelek között. Például máshogy állnak a megtakarításaikhoz az óceán két oldalán. Emiatt azonban nem csak a regisztrációt kellett megnyitni, hanem az appot át is kellett alakítani.

A fenti miatt a Monzo erősen kísérleti üzemmódban indul el az USA-ban. Pedig Nagy-Britanniában már kikísérletezték a funkciókat úgy, hogy havi 200 ezer új ügyfél regisztrál a szolgáltatásba.

Az első időszakban a Monzo egy amerikai bankkal partnerségre lépve fogja kiszolgálni az új ügyfeleit. Ezzel egy időben folyamodnak az amerikai banki licencért is. A cég amerikai főhadiszállása Los Angelesben lesz, mert

„az nem San Francisco”

– mondta Tom Blomfield. A vezérigazgató el akarta kerülni az alaposan elszállt lakásárakkal küzdő Szilícium-völgyet.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?