Két és félszer akkora a Nubank felhasználói bázisa, mint Magyarország. Megfontolandó, hogy milyen előnyökkel jár egy nagy országban startupot indítani.

Fotó: Nubank

Növekedési grafikonokat mind láttunk már. Ideális esetben úgy néznek ki, mint egy hokiütő vagy egy élére állított Nike logó. A gyakorlatban azonban ritka az ilyesmi. Viszont a brazil Nubank nevű neobank tényleg egészen szép számokat mutatott.

A bankot hét éve alapították és a születésnapjára elérte a 25 millió ügyfeles határt. Ezzel a Nubank a legnagyobb független, új alapítású bank a mezőnyben. Messze megelőzi az olyan sokat dicsért bankokat, mint a Monzo vagy az N26. Tegyük hozzá, Brazília egy szép téres ország, ahol 210 millióan élnek. Egy ekkora ország önmagában is piac tud lenni. Ezzel szemben a 67 milliós Nagy-Britanniában indult Monzónak egy idő után új piacokra kell belépnie.

2020 első negyedévében napi 42 ezer új regisztráció történt naponta a Nubank rendszerében Brazíliában és Mexikóban. A növekedés 2019 őszén robbant be. Tavaly október óta 10 millióval nőtt az ügyfelek száma. Ekkor jelentette a Nubank, hogy elérték a 15 milliós határt.

Az Altfi híre hozzáteszi, hogy a Monzo ügyfélbázisa 4,2 milliós, a Revolut Európában 10 millió ügyféllel rendelkezik, az N26 pedig körülbelül ötmillióval. Nem rossz önmagában egyik szám sem, de együtt sem adják ki a Nubankot. Még érdekesebb, hogy a Nubank új ügyfeleinek a mostani az első számlája, és 80 százalékuk nem fizetős, nem reklámból származó ajánlások hatására jön.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?