Az IBM és a Maersk szállítmányozási megacég tavaly jelentette be, hogy TradeLens néven blockchain alapú logisztikai rendszert indítanak. A TradeLens nagy érdeklődést váltott ki, mert a Maersk elég jelentős szereplő a logisztikai piacon ahhoz, hogy végig tudjon vinni egy ilyen fejlesztést. A logisztikai iparban pedig elég sok papír alapú folyamat van, illetve egymással nem kompatibilis számítógépes rendszerek, amelyek együttműködésén van optimalizálnivaló.
Ugyanakkor kezdetben több szállítmányozó cég idegenkedett annak a gondolatától, hogy az adatait a versenytársuk platformját használva kezdjék kezelni. Az, hogy most a CMA CGM és az MSC Mediterranean Shipping is bejelentette, hogy TradeLenst fogják használni ki lehet jelenteni, hogy a jég megtört. A két új céggel és a korábban csatlakozott szereplőkkel együtt a konténeres szállítmányozás fele már a TradeLensen keresztül bonyolódik.
A konténeres szállítmányozás folyamatát nem először próbálták digitalizálni. Az ipar régen tudja, hogy egy-egy konténer auditálásához szükséges papírmunka heteket vesz igénybe, és azt sem könnyű kideríten, hogy egy konténer milyen hatóság vizsgálata miatt rekedt meg. A TradeLens azt ígéri, hogy a hatóságok a folyamat minden lépcsőjét figyelhetik, az ellátási lánc cégei azonban csak a rájuk tartozó adatokhoz férhetnek hozzá.
[…] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Source link […]
[…] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Source link […]