Hét perc alatt kell meggyőzni egy befektetőt, hogy jó az ötletünk. A legnagyobb dumások az Uber atyjával is találkozhatnak.

Egy sofőr és egy befektető mellé ülhetnek be azok, akik június elsején délelőtt 11 és délután három óra között Uber kocsit hívnak maguknak. A különleges út hét percig tart, ennyi ideje van az utasnak meggyőzni a befektetőt arról, hogy vállalkozási ötlete méltó a támogatásra.

uberpitch
Egy induló cég életét felkavarhatja hét jó perc egy befektetővel
(fotó: Uber)

Nem ismeretlen az ötletek ilyen rövid idő alatt történő bemutatása: a lift angol neve után „elevator pitchnek” hívják a műfajt. Az ötletgazdának pont annyi ideje van meggyőzni a pénzemberét, mintha egy liftben futottak volna össze egy rövid útra. Az autó viszont az uberesek ötlete volt.

Az UberPitchnek lesz néhány nagy nyertese is. A legjobb ötletek gazdáit a Google-t vezető Heal Edina, az Invescomot vezető Siklósi Zoltán befektetési tanácsadó és Kassai Ákos, az InQbator vezetője fogja mentorálni. A legjobb európai ötletnek pedig egy találkozót is összehoznak az Uber alapítójával, Tracis Travis Kalanickkel.

Az utóbbi megnyeréséhez azonban már nem csak a budapesti ötletek közül kell kitűnni. Az Uber huszonegy európai ország 37 városában tartja meg az autós startup versenyt. Aki jónak érzi az angolját, és úgy gondolja, hogy egy külföldi befektetővel szívesebben tenne próbát, akár Bécsben vagy Berlinben is hívhat magának egy kocsit.

Az pedig teljesen biztosnak tűnik, hogy a csak egy napig működő UberPitchet nem lehet személyszállítási szolgáltatásnak nézni. A befektetőkkel való beszélgetés után a kocsi ugyanoda viszi vissza a reménybeli startuppereket, ahová az autót hívták.

Szakmai partnerünk:

simple_logo2_kicsi


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?