Egyszerű egy olyan piacon újítani, ahol a legtöbb versenytársnak nem áll rendelkezésére adat és technológia. Nem lennénk most az indiai biztosítók helyében.

Egyszerű egy olyan piacon újítani, ahol a legtöbb versenytársnak nem áll rendelkezésére adat és technológia. Nem lennénk most az indiai biztosítók helyében.

(Fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)
(Fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)
(fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)

30 millió dollárnyi tőkével lát neki felforgatni az indiai biztosítási piacot az Acko. Az eddig lopakodó móban fejlődött, kizárólag digitális termékekre fókuszáló startup alapítója egy sikeres biztosítási összehasonlító oldal felépítése után vágott bele a mostani üzletbe – írja a TechCrunch.

Az Acko legnagyobb újítása az lesz Indiában, hogy nem működtet irodákat, ezzel spórol pénzt és csökkenti az árait. Az ötlet nem forradalmi, de Varun Dua, a cég alapítója az első, aki ilyesmivel próbálkozik az országban. A többi biztosítótársaság egyelőre a régi modellt követi.

Dua úgy becsüli, hogy egy évi tízmilliárd dolláros piacból lesz képes megszerezni egy szeletet. Emellett bízik abban, hogy elér olyan vásárlókat is, akiket a hagyományos szolgáltatók nem.

Az alapító szerint vannak még bőven kiaknázható területek, mert az indiai biztosítók jellemzően nem tudnak semmit a biztosítottról a szerződéskötés előtt. Valósidejű adatelemzésre pedig lehetőség sincsen. Azzal, hogy az online szerződéskötés során pondosabb kockázatbecslést tudnak végezni 30-40 százalékkal olcsóbb szolgáltatást tudnak nyújtani. Az alapító arra számít, hogy először más biztosítóktól hódítanak el ügyfeleket, amiben a kezükre játszik az is, hogy az országban gyorsan terjed a nethasználat. A speciálisabb saját termékek indítása csak az első nagyobb adag ügyfél megszerzése után válik fontossá.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?