Mit csinál egy biztosítási startup, ha a vezetője is bevallja, hogy nem érti a saját szerződésüket? Természetesen újraírják. A történet persze nem ennyire egyszerű, de a Lemonade jó példát mutat.

(Fotó: Rob Bertholf / CC-BY)
(Fotó: Rob Bertholf / CC-BY)

“Gyógyulófélben lévő ügyvéd vagyok, húsz éve tiszta” – nem olyan mondat, amit gyakran lehet hallani. Ezt Daniel Schreiber, a Lemonade nevű insurtech startup alapítója és vezérigazgatója mondta a Techcrunchnak. Majd azzal folytatta, hogy a biztosítási szerződések történetileg úgy vannak megírva, hogy azok az ügyvédeknek legyenek kényelmesek.

Nem értem ezt a szerződést. A biztosítás világának következő nagy változása ennek a lecserélése lesz.

A Lemonade elkezdte a negyven oldalas szerződés hétköznapi emberek számára is érhető formába öntését. A startup eddig is azon dolgozott, hogy a biztosításokat egyszerűbb legyen megkötni, de eddig a felhasználók felé néző szoftvereket (app, weboldal) csiszolták úgy, hogy azokat ne legyen zavarbaejtő használni. Emellett mindent megtettek, hogy kényelmesen és gyorsan lehessen kárt jelenteni és kártérítést kapni a rendszerükben.

A Policy 2.0 nevű új dokumentum Schreiber szerint annyira olvasmányos, mint egy blogbejegyzés. Azok pedig, akik elolvassák – és ez hagyományosan jó ötlet egy szerződés aláírása előtt – pontos képet kaphatnak arról, hogy mit fed a biztosításuk és mit nem.

A Lemonade pedig egy lépéssel még tovább ment. Nyílt forráskódúvá tette a szerződést a Github kódmegosztó oldalon, így bárki felhasználhatja. A cég versenytársai is.

A lépésnek van egy hátulütője: a szövegben azok a kitételek és formulák sem szerepelnek, amelyeket a szabályozó előír. Így a Lemonade-nek minden olyan országban, ahol szolgáltat, le kell ülnie tárgyalni a biztosítási piacot felügyelő szervekkel. Emiatt gondolja azt is Schreiber, hogy a szerződést leghamarabb 2019-ben vethetik be.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?