Beolvadt az anyavállalatába az egyik első neobank. A szépre is emlékezni fogunk, de az utolsó bakiját azért még szóvá tesszük.

(Forrás: Simple)
(fotó: Simple)

Nem sikerült gördülékenyen bezárnia a Simple neobankot a BBVA-nak. Az ember azt hinné, hogy egy ilyen feladatot nem lehet elrontani, de a banki óriásnak sikerült felsülnie: az ügyfelek egy része szolgáltatás nélkül maradt – írja a Verge.

Az eredeti terv szerint a Simple bezárásával egy időben a neobank ügyfelei átkerülnek az anyabankhoz és boldog BBVA ügyfelekként élnek tovább míg a világ és egy nap. Ezzel szemben az ügyfelek egy része nem érte el a szolgáltatást, a BBVA weboldala pedig „rendszerhiba” és „téves fiókinformáció” jellegű hibaüzenetekkel szórakoztatta a belépni próbálkozókat.

A BBVA amerikai leányvállalatának honlapján jelenleg egy nagy piros sávba írt szöveg informálja a csalódott ügyfeleket. Például arról is, hogy az ügyfélszolgálat a fentiek miatt elfoglaltabb a szokásosnál. Illetve, hogy a bank sajnálja a ballépést.

A bank szerint az ügyféladatok átköltöztetésével nem volt gond. Ellenben nem mindenki fér hozzá az új netbanki felületéhez még. A próbálkozók pedig elkezdték túlterhelni az ügyfélszolgálatot, illetve technológiai problémák is felléptek a költözés kapcsán. Összességében az ügyfélélmény sérült. Azok a felhasználók, akik csak a kártyájukat akarták használni fizetésre, pénz kivételére, nem szembesültek problémákkal.

A Simple a neobankok egyik korai példája volt, amely ráadásul arra építette fel a márkáját, hogy ők a bank, amelyet nem szívás használni. Ezt a cég az utolsó pillanatig tartotta. Ugyanakkor a koronavírus évét nem élte túl a bank, a BBVA idén januárban bejelentette, hogy bezárja a céget. A 2020-as évet nem csak a Simple sínylette meg, több neobank volt kénytelen átírni az üzleti terveit.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?