Európa új tigrisei címem készített jelentést a Paypal és a Deloitte a közép-kelet-európai régióról. Megnéztük mit írnak Magyarországról!

Európa új tigrisei címem készített jelentést a Paypal és a Deloitte a közép-kelet-európai régióról. Megnéztük mit írnak Magyarországról!

(Fotó: Ken From MD / CC-BY)
Képünk illusztráció, egy régi tigrist ábrázol (Fotó: Ken From MD / CC-BY)

A jelentés szerint forráshiányos az ország, emiatt egy startup alapítását vagy akár fejlesztését is problémásnak tartja a jelentés. Emellett ellenünk szól az is, hogy a kormány keveset költ az oktatási rendszerre. Valamivel finomabban fogalmaz a dokumentum a hazai adórendszerről, ez „elképzelhető, hogy akadályt jelenthet”.

Magyarország mellett szól az EU-s átlagot megközelítő internethasználat, és az átlagot messze meghaladó internetes vásárlás. Hasonlóan erősségünk az infrastruktúra és a logisztika, mindkettő lelóg a grafikonról annyira jó. Még fontosabb megállapítás, hogy Magyarország fontos exportőr, a tizenhárom elemzett ország középmezőnyébe tartozik.

Az iWiW mindenkit megtanított netezni

A magyar kisvállalkozásoknak a régiós átlagot meghaladó arányban van weboldaluk. Megközelíti a hetven százalékot a weben jelen lévő vállalkozások aránya. Ez még nyugaton sem magasabb nyolcvan százaléknál. A közösségi média már ennyire nincs elterjedve, ott a régiós átlag mögött kullogunk. A régiós átlag pedig annyira le van maradva a nyugatihoz képest, hogy beszélni sem érdemes róla. Végül a webes eladások területén is lenne mit javítan, közel nyolc százalékkal jobbak a nyugat mutatói.

A magyar piac sajátossága az is, hogy a cégek nagy része mikrocég, azaz tíz főnél kevesebbet foglalkoztat. És ezek a vállalatok adják az exportáló cégek hetven százalékát. A volumen esetében fordul a mérce: a nagyvállalatok nagyobb szeletét hasítják ki az export tortának (27%), de a kis mikrovállalkozásoknak is jut 15 százalék. Ha pedig csak az online exportra szűkítünk, ott a cégek kilencven százaléka KKV.

A magyar cégek a legtöbbet az Egyesült Államokkal, más magyar cégekkel, Nagy-Britanniával és Németországgal üzletelnek. Ezek közül a magyar, a brit és a német növekszik a legnagyobb ütemben.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?