A tanácsadócég felmérése nem csak a Brexit következményeit vizsgálta, hanem azt is, hogy áll a fintech forradalom Európában.

A tanácsadócég felmérése nem csak a Brexit következményeit vizsgálta, hanem azt is, hogy áll a fintech forradalom Európában.

Ott és akkor jó ötletnek tűnt (Fotó: Christopher Michel / CC-BY)
Ott és akkor jó ötletnek tűnt (Fotó: Christopher Michel / CC-BY)

Senki nem mondhatja 2016-ra, hogy unalmas év volt. Megfordult az ISIS elleni háború, a britek megszavazták, hogy kilépnek az Európai Unióból, a amerikaiak elnökké választották Donald Trumpot. A PwC éves jelentése megmutatja, mindezeknek milyen hatása volt a fintech szférára.

A piaci szereplőket veszélyeztető fintech betolakodókból mára partnerek lettek. megváltoztathatnak egy olyan iparágat, amelynek új felhasználói élményt kell nyjtani, amelynek vissza kell nyernie az ügyfelei bizalmát.

1, Brexit

Az európai fintech szektornak továbbra is az Egyesült Királyság a központja. A szabályozók a brit FCE-t figyelik, hogyan épít ki fintechbarát környezetet. Emellett a nemzetközi terjeszkedést is fontosnak tartja a szervezet, Kanada és Japán felé látványos útkeresés zajlik. A brexit szavazás eredménye visszafogta a befektetői kedvet, de a húsz legnagyobb angliai fintech üzletből kilencet a brexit után kötöttek meg.

2, Partnerségek

A startupok mára megértették, hogy egy banki partnerség milyen előnyökkel jár, és ugyanezt el lehet mondani a bankokról is. A Startupbootcamp tavalyi jelentkezőinek 56 százaléka valamilyen B2B ötlettel jelentkezett. Gyakran a pénzügyi cégek belső folyamatain akartak javítani a startupok.

3, MI és gépi tanulás

Hatalmas mennyiségű anyag lett elérhető a fenti két témában, ami miatt jelentésen megnőtt a mesterséges intelligenciára és gépi tanulásra épülő startupok száma. 2016-ban a Startupbootcampbe jelentkező startupok 16 százaléka foglalkozott ezzel a témával.

4, A bankolatlanok kiszolgálása

„Kétmilliárd embernek nincs bankszámlája” – tartja a mondás. Ráadásul azt is szokás mondani, hogy ezek a tömegek nem bankszámlát szeretnének, hanem fizetni és pénzt küldeni. A startupok 12 százaléka keresett valamilyen megoldást az ő problémáikra. Igaz, ezeket a megoldásokat nem feltétlenül Londonban kell keresni, Afrikában mindenféle segítség nélkül alakultak ki izgalmas mobilos fizetési termékek.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?