Nem tömegközlekedés, nem is Uber-versenytárs és pláne nem fintech. A Citymapper eddig egy furcsa, a városi közlekedést kutató startup volt. A pénzt viszont mostantól el fogja fogadni.

Nem tömegközlekedés, nem is Uber-versenytárs és pláne nem fintech. A Citymapper eddig egy furcsa, a városi közlekedést kutató startup volt. A pénzt viszont mostantól el fogja fogadni.

Fotó: Techcrunch CC-BY

A Citymapper London egyik legérdekesebb startupja volt eddig is. A cég közlekedési információgyűjtéssel, és szabad útvonalon járó, szinte iránytaxi jellegű buszok üzemeltetésével foglalkozott eddig. Most azonban fintech feladatokat is felvállalnak. A Citymapper bejelentette, hogy prepaid kártyát dob piacra, amit Citymapper Passnak fognak hívni. A kártya egyszerre működik egy előfizetős szolgáltatás részeként és egy hagyományos, fizetésre használható plasztikkártyára.

Azmat Yusuf, a cég alapítója (Fotó: Techcrunch CC-BY)

A Wired értesülése szerint két heti előfizetési csomaggal készül a cég. Az egyik 30 fontba került, és a TFL londoni tömegközlekedési cég egyes és kettes zónájában biztosít korlátlan közlekedési lehetőséget. Ez a város lényegi részeit lefedi. A drágább, negyven fontos előfizetés a közbicikli rendszer korlátlan használatát és két utat a Citymapper Uber-jellegű közlekedési szolgáltatásával.

A Citymapper kártyája kompatibilis az Apple és a Google Pay fizetési megoldásokkal. Nem is az az igazi kérdés, hogy a kártya maga mekkora siker lesz. Sokkal lényegesebb, hogy a céghez hasonló alternatív tömegközlekedési szolgáltatók mennyire fogják ki a szelet a városi közlekedési szolgáltatók vitorlájából. Egy statup remekül ki tud szolgálni egy keresett, pénzt termelő járatot, azonban a városi tömegközlekedési cégek az ilyen viszonylatokon keresett pénzből tartják fenn a kevésbé gyakran használt viszonylatokat. A rendszernek nem lehet csak a felét privatizálni, még ha úgy is tűnhet, hogy vannak rá próbálkozások.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?