A Rare Carat olcsó gyémántgyűrűt segít vásárolni, ehhez viszont a tavalyi év összes menő technológiáját felhasználják.

A Rare Carat olcsó gyémántgyűrűt segít vásárolni, ehhez viszont a tavalyi év összes menő technológiáját felhasználják.

(Fotó: Jeffrey Beall / Flickr CC-BY-SA)
(Fotó: Jeffrey Beall / Flickr CC-BY-SA)

Vannak olyan startupok, amelyek problémákat oldanak meg. És vannak olyan startupok, amelyek “problémákat” “oldanak” “meg”. Az utóbbi remek példájának tűnik a gyémántgyűrűkre specializálódó Rare Carat.

Abban természetesen hiszünk, hogy a gyémántgyűrűnek biztos helye van a rituálék terében. Eljegyzési gyűrűnek szokás adni, és itt a szokást úgy kell érteni, hogy 1477-ben I. Miksa Habsburg főherceg így kérte meg Burgundi Mária kezét, és gyémánttal illik lányt kérni.

Az internetes gyűrűvásárlást már rég feltalálták, a Rare Carat nem is ezen a piacon mozog. Ehelyett árösszehasonlítást és értékbecslést végez, hogy a felhasználók a legolcsóbban vehesség meg a legjobb gyémántot. Egy hagyományos árösszehasonlító oldalnál annyival tud többet a Rare Carat, hogy az IBM Watson technológiájának köszönhetően ért a szóból is – írja a Techcrunch.

Az alapító azt várja, hogy az egymillió dollárból alapított cég már idén 20 millió dolláros forgalmat fog bonyolítani. Hogy ez biztosan megtörténjen, az összes olyan technológiát beépítették a Rare Caratba, ami az elmúlt évben egy kicsit is menő volt. A gyémántok és üzletek nyilvántartását az Everledger által készített blockchain-alapú főkönyvben vezetik. És a Techcrunch szerint virtuális valóság és kibővített valóság eszközöket is használnak cégen belül, bár az nem derül ki, hogy mire.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?