Mik a digitális átállás fokozatai?

Minden modern vállalkozás számára elengedhetetlen, hogy folyamatos kapcsolatot tartson fenn a fogyasztókkal, kötődést alakítson ki velük és megkülönböztesse magát versenytársaitól. Az elmúlt évtizedekben jelentősen átalakult a kapcsolattartás színtere, a fogyasztók ugyanis hozzászoktak, hogy online keressenek megoldást problémáikra, a kommunikációs színtér így a digitális platformokra terelődött. (x)

A digitális jelenlét ideális terepet biztosít a fogyasztókkal való kommunikációnak, kiterjed a márkával való online kapcsolattartás minden pontjára. Felzárkózhatunk vagy akár lépéselőnyre tehetünk szert versenytársainkhoz képest, de alábbi cikkünkben bemutatjuk, milyen előnyökkel járhat még digitális jelenlétünk a versenyszférában.

Cloud computing software for modish remote work and personal data storage

Ahhoz, hogy a digitális átalakulás sikeres legyen, reális célokat érdemes kitűznünk, melyeket a megfelelő kontroll mellett, türelmes ütemezéssel hajthatunk végre. Egy szervezet digitális átállása során a vállalati tanulási görbén végighaladva növelhetjük leginkább a sikeres átalakítás esélyeit. Ennek érdekében a digitális átállást három szakaszra bonthatjuk.

Modernizáció

A már meglévő folyamatok és szervezeti funkciók leegyszerűsítésével és digitalizálásával érdemes kezdeni. Ezek a lépések jelentős átalakulást még nem hoznak ugyan, de meglehetősen gyors megtérülést biztosítanak azáltal, hogy növelik az ügyfélélményt, összekapcsolják a divíziókat.

Vállalat átalakítása

Az alapok lefektetése után következhetnek az egész vállalatot érintő átalakítások, melyek a leegyszerűsítés és digitalizálás után már a meglévő műveletek javítására összpontosítanak.

Új üzleti lehetősége

A legnagyobb változással járó átalakítások új feladatokat is igényelhetnek, mivel új bevételi források létrehozásával vagy a meglévők növelésével új üzleti modellre való áttérést sürgetnek.

Mik a digitális átállás előnyei?

Digitális átalakulást elérni sokrétű, összetett feladat, mely tele van komplex kihívásokkal. Szükségessége és hasznossága azonban manapság már nem lehet kérdés, a digitális átállással járó üzleti előnyök skálája ugyanis meglehetősen széleskörű.

Ügyfelek elégedettségének növelése

Az ügyfelek elvárásai sosem voltak még ilyen magasak. Személyre szabott szolgáltatásokat szeretnének egyéni igényeikre lebontva, valamint automatizált megoldásokat várnak el, hogy nekik már ne kelljen időt tölteniük az egyes feladatokkal.

Adatalapú működést biztosít

A digitális átalakulás eredményeképp képesek leszünk még nagyobb léptékben adatokat gyűjteni és elemezni, amelyeket bevételt generáló összefüggésekké alakíthatunk. A digitalizáció ugyanis lehetővé teszi az eddig gyűjtött adatmennyiség megsokszorozását, a központosított adattárolást, valamint a megalapozott döntéshozatalt elősegítő adatelemzést.

Csökkenti az emberi hibákat

A digitális átállás tagadhatatlan előnye, hogy az újonnan kiépített automatikus folyamatok csökkentik a hibákat, mivel kiküszöbölik az időigényes kézi adatbevitelt és az emberi tévedéseket. Emellett a digitális folyamatok eleve gördülékenyebbek és kevésbé kockázatosak.

Növeli a működési hatékonyságot

A digitális átalakulás megnövelt működési hatékonyságot biztosít, melyben egyszerre vonhatjuk össze a manuális folyamatokat és csökkenthetjük a rezsiköltségeket. A digitális üzleti folyamatokkal ráadásul időt is megtakaríthatunk a bevétel növelése mellett.

Lehetővé teszi a további digitális növekedést

A digitális átalakulás mára már nem választható lehetőség, hanem minden modern cég életében kötelező folyamat, ami nélkül óriási hátrányba kerülhetünk. A digitális átalakulás csupán az első lépés, amely megteremtheti a lehetőséget a későbbi üzleti növekedéshez. Ha ugyanis megtesszük, élvezhetjük a digitális átalakulás előnyeit, erősebbé és nyereségesebbé válhatunk.

Mit értünk online jelenlét alatt, és miért elengedhetetlen szempont?

Digitális jelenlétünk rengeteg összetevőből áll, összefoglalva azt a benyomást jelenti, amelyet márkánk az online tartalom, webhelyek, keresőmotorok és más digitális platformok révén kelt a vásárlókban. Akár kisebb, helyi vállalkozásról vagy közepes méretű csapattal rendelkező cégről beszélünk, akár nagyvállalatról van szó, az online jelenlét biztosítása mindenkinek előnyös. Csak a Google segítségével közel hatmillió keresést futtatnak percenként, valamint másfél milliónál is több posztot osztanak meg egymással az emberek. Online megjelenésünk tehát azonnali platformot biztosít és segít valódi kapcsolatot teremteni közönségünkkel. Ezáltal pedig elősegítheti márkánk erősítését, a bizalomépítést és az új ügyfelek bevonzását.

Hogy építsünk és erősítsünk digitális jelenlétet?

Digitális marketingcsatornáink manapság számos és továbbra is bővülő lehetőséget kínálnak online jelenlétünk építésére. Vállalkozásunknak átfogó marketingstratégiával kell rendelkeznie digitális jelenlétük kialakítását, megvalósítását, működtetését és finomítását tekintve a közösségi médiától a fizetett hirdetéseken át a keresőoptimalizálásig (SEO).

Magas minőségű weboldal

Honlapunk az első hely, ahová ügyfeleink ellátogatnak, ezért a „Rólunk” oldaltól kezdve a termékek és szolgáltatások céloldaláig mindent optimalizálni és finomítani kell. A következetes márkaépítés, hasznos információk, reszponzív kialakítás és egyszerűsített oldalsó navigáció mind hozzájárulnak a minőségi ügyfélélményhez.

Közösségimédia-jelenlét

Elengedhetetlen eleme a modern, digitális marketingstratégiáknak, elsősorban az ismertség növelésére alkalmas. Minden egyes posztunk lehetőséget kínál a követők bevonására, valamint a márkaidentitás kinyilvánítására.

SEO

Mindezek az elemek önmagukban is értékesek, de az igazán fontos, hogy online jelenlétünket eljuttathassuk célközönségünk és potenciális ügyfeleink elé. Az online forgalom 68%-a keresőmotorban indított keresés után érkezik egy weboldalra, ezek a felületek biztosítják tehát a legjobb online láthatóságot. Egy jól megtervezett SEO-stratégiával rendelkező weboldallal márkánk képét hitelessé és jó hírűvé formálhatjuk, hatást gyakorolva az online felhasználókra. Egy SEO-stratégia kialakítása azonban hosszú távú folyamat, hiszen folyamatosan meg kell felelnünk a Google állandóan változó szabályozásainak. Az oldal technikai beállításaitól kezdve az ott megjelenő tartalmakon át külső hivatkozásainkig.

Amennyiben komolyan vesszük a digitális átállást, és valóban ki szeretnénk használni az online jelenlétben rejlő előnyöket, vállalkozásunknak hosszú utat kell megtennie az alapok lefektetésétől egészen az átfogó digitális jelenlét kiépítéséig. A modern vállalatok már szinte kivétel nélkül alkalmazzák, hogy növeljék meglévő bevételei forrásaikat és új ügyfelekhez is eljussanak.

Partner tartalom (x)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?