Ez az út vezet a jól működő chatbotokhoz.

(Kép: 123rf)

Rengeteg kisebb-nagyobb üzlet használ chatbotokat arra, hogy segítse az internetes vásárlókat. Ezek viszont úgy működnek, ahogy beprogramozták őket, nem magától tanulják meg, hogyan kell kapcsolatba lépni a vásárlókkal.

Ennek az a legnagyobb hátránya, hogy nagyon korlátozottak, ugyanis kizárólag a legalapvetőbb problémákra kínálnak megoldást. A manuálisan programozott chatbotok csak akkor értenek a szóból, ha bizonyos kulcskifejezések szerepelnek a vásárlók kérdéseiben. Na, ebben segít az, ha ráengedik a mesterséges intelligenciát olyan írásos csevegésekre, amelyeket igazi vásárlók folytattak igazi vevőszolgálatosokkal.

A Nuance most ezen dolgozik, Project Pathfinder név alatt. Így annyi adatot tudnak betanítani a robotnak, mint amennyit egy húsvér programozó egy egész élet alatt sem lenne képes átnyálazni. Ezáltal az algoritmus komplexebb problémákra is megoldást nyújthat. Szinte biztosan a robot-vevőszolgálaté a jövő, egy ilyen törekvés pedig sokat használ az ügynek, ami ráadásul mindenkinek jó.

És még csak nem is a webshopok fognak jobban működni, hanem az olyan szektorok is, ahol fontos a diszkréció. Ilyen például a pénzügyi és egészségügyi világ, ahol az ember ha lehet, nem osztja meg egy másik emberrel a dolgait.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?