A franciák épp feltalálják a SZÉP-kártyát, de ott működni is fog. A Lunchr nevű startup most kapott pénzt a terjeszkedésre.

(Fotó: Howard Lake CC-BY)

Douglas Adams írta valamelyik Galaxis útikalauz könyvben, hogy az idő illúzió, az ebédidő pedig duplán az. Olyan meglátás ez, amiről a franciákat és az olaszokat valószínűleg nehéz lenne meggyőzni.

A sztereotípiákat igazoló módon a Lunchr nevű startup is Franciaországból indult el. Első körben 11 millió eurót gyűjtött, most pedig további 30 millió euróból folytathatja a terjeszkedést. A Lunchr arra a piacra akar betörni, amit a Sodexo és az Edenred, azaz a cafeteria utalványokat kínáló cégek töltenek meg.

A Lunchr annyit mond, hogy kajajegy helyett igazán hordhatnának magukkal mágneskártyát az emberek. Vannak előnyei, kezdve azzal, hogy lehet belőle visszaadni. Illetve nem gyűrődik össze a tárcában, amit alapvetően a papírpénzek méretéhez terveztek. A hátránya viszont, hogy az boltok, éttermek és menzák egy része nem fogadja el ezeket a kártyákat. Emellett a Techcrunch szerint az appos támogatásuk is hiányos, azaz nehéz megmondani, hogy mennyi maradt még az ebédpénzes plasztikon.

A Lunchr át akarja vágni a gordiuszi csomót. Franciaországban már 200 ezer helyen elfogadják a kártyáját. Ráadásul ahol papír utalvánnyal lehet fizetni, ott működik a Lunchr is. Az appos támogatást is megoldották. A befektetőknek pedig azt tudják mondani, hogy nem egyes felhasználókat próbálnak áttéríteni, hanem teljes cégeket, egy olyan piacon, ahol a forgalom 85 százaléka papírcetlik segítségével zajlik.

Kapcsolódó hír, hogy Magyarország 23 milliárd forint büntetést fog kifizetni a Sodexónak az utalványos piac átalakítása miatt. Ebből az összegből nem egy, nem két elektronikus fizetéssel foglalkozó startup kijött volna a SZÉP-kártyák és Erzsébet utalványok helyett.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?