A WeWork irodabérlős startupot túlzottan feltőkésítő japán vállalat többi befektetése sem muzsikál jól. A Zume Pizza az alkalmazottak nyolcvan százalékától szabadult meg, a Wag-nél valamivel több embert rúgtak ki, a Fair negyven százalékkal csökkentette az alkalmazottai számát, most pedig a Flexport is leépítést jelentett be.
A Flexport azért érdekesebb a fenti cégeknél, mert egy tipikusan digitalizációra szoruló területet próbált meg modernizálni. A cég a konténeres szállítást, amelynek a követése nagyrészt papír alapon illetve egymással össze nem kapcsolt számítógépes rendszereken keresztül történik, akarta átrángatni a 21. századba.
A Flexport nincs egyedül a piacán. Nagyobb léptékben, de hasonló célt tűzött ki maga elé a Maersk szállítócég és az IBM közös TradeLens nevű blockchain alapú logisztikai platformja is. A Flexport nem csak a konténerek követését, hanem pénzügyi feladatokat is ellát. A tavalyi évben tízezer ügyféllel dolgoztak együtt, ami még mindig csak arra elég, hogy a hetedik legnagyobb csendes-óceáni térségbeli logisztikai vállalat legyenek.
Tavaly a cég 1 milliárd dollárt kapott a SoftBanktól, idén viszont nem számíthatnak hasonló nagyságú befektetésre. A Softbank Vision Fund nevű alapjába, amelyet startupok támogatására fordítanak, lényegesen kevesebb pénz jutott idén, mert a WeWork bukásától megrendült a japán cégbe vetett bizalom.
Szólj hozzá