A WeWorkbe belebukott japán cég több támogatottjánál is nagy leépítések kezdődtek. Akár életképes cégek is rosszul járhatnak a befektetőjük miatt.

(Fotó: tsuna72 / Flickr CC-BY)
(fotó: tsuna72 / Flickr CC-BY)

A WeWork irodabérlős startupot túlzottan feltőkésítő japán vállalat többi befektetése sem muzsikál jól. A Zume Pizza az alkalmazottak nyolcvan százalékától szabadult meg, a Wag-nél valamivel több embert rúgtak ki, a Fair negyven százalékkal csökkentette az alkalmazottai számát, most pedig a Flexport is leépítést jelentett be.

A Flexport azért érdekesebb a fenti cégeknél, mert egy tipikusan digitalizációra szoruló területet próbált meg modernizálni. A cég a konténeres szállítást, amelynek a követése nagyrészt papír alapon illetve egymással össze nem kapcsolt számítógépes rendszereken keresztül történik, akarta átrángatni a 21. századba.

A Flexport nincs egyedül a piacán. Nagyobb léptékben, de hasonló célt tűzött ki maga elé a Maersk szállítócég és az IBM közös TradeLens nevű blockchain alapú logisztikai platformja is. A Flexport nem csak a konténerek követését, hanem pénzügyi feladatokat is ellát. A tavalyi évben tízezer ügyféllel dolgoztak együtt, ami még mindig csak arra elég, hogy a hetedik legnagyobb csendes-óceáni térségbeli logisztikai vállalat legyenek.

Tavaly a cég 1 milliárd dollárt kapott a SoftBanktól, idén viszont nem számíthatnak hasonló nagyságú befektetésre. A Softbank Vision Fund nevű alapjába, amelyet startupok támogatására fordítanak, lényegesen kevesebb pénz jutott idén, mert a WeWork bukásától megrendült a japán cégbe vetett bizalom.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?