Nem akar embernek tűnni a Credit Suisse robotja, de így is le tud venni némi terhet az emberek válláról.

Nem akar embernek tűnni a Credit Suisse robotja, de így is le tud venni némi terhet az emberek válláról.

robot

Voltatok már valaha a munkahelyeteken „shadow IT” szerepben? Azokat hívják így, akikhez a kollégák mennek a hivatalos IT helyett, ha valami nem működik a gépükön. Ők állítják be mindenkinek a levelezést, fordítják vissza a kijelzőt, amikor „elfordult” – az Intel driver tud ilyet! – és így tovább. Furcsa helyzet, sok munkával jár, hálából kapott csokikat eredményez és elfedi azt, hogy az IT-támogatás lassú vagy túl bürokratikus.

A Credit Suisse ugyanezt a problémát próbálja megoldani, de egy teljesen más eszközzel. Februártól munkába állt a pénzintézetnél Amelia, egy virtuális asszisztens szoftver, aki a mindennapos tech problémák megoldásában segít. A megoldás érdekessége, hogy a bank belső folyamatainak, saját szoftvereinek kezelésére is be lehet tanítani a csevegőrobotot.

A robot a nap huszonnégy órájában, a hét minden napján rendelkezésre áll. Egyelőre angolul beszél, és a legtöbb alapprobléma megoldásán képes végigvezetni a felhasználókat. A cég szerint a kérések fele új jelszó kérésére, beakadt levelek noszogatására és a wifi helyreütésére vonatkozik. És amíg Amelia fáradhatatlanul – és megjegyzések nélkül – generál új jelszavakat, addig az IT-sek dolgozhatnak az embert igénylő feladatokon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?