Mondtuk, hogy a Snapchatre figyelni kell, ugye? A nevét pár hónapja Snapre változtató és a legmenőbb kamerás szemüveget kiadó cég bejelentette, hogy tőzsdére vonul. Nem is akárhogyan: hárommilliárd dollár értékű részvényt fognak kibocsátani. Ha a tőzsdei bevezetés a terveknek megfelelően alakul, akkor az eddig startupként működő cég értéke 20 milliárd dollár felé ugrik.
A Snap céljai között szerepel, hogy „kameracéggé” váljanak az eddigi, alapvetően app fejlesztéssel foglalkozó cég helyett. Ehhez az első lépést megtették, a Spectacles nevű kamerás szemüveg nem csak menő lett, de őrületesen népszerű is.
A hárommilliárdos álom elérése azonban így sem biztos. A cég 2015-ben 58,7 millió dollár bevételt termelt, 2016-ban pedig már 404,5 milliót. Ezek a Snap hirdetési üzletágának fejlődését mutatják. Ugyanakkor a veszteségeik is nőttek a 2015-ös 372 millióról több mint félmilliárdra.
A Snap tőzsdei bevezetése akkor történik, amikor a legtöbb fotós szolgáltatás elkezdte nagy erőkkel másolni az app funkcióit. Ugyanakkor az Instagram Stories nevű klónján kívül eddig mindegyik versenytárs befürdött a próbálkozással.
Szólj hozzá