A közelmúltban bezárt Koin már a megszűnését hírül adó közleményében is kitért arra, hogy az egyéb piaci szereplőkkel való közös munka nem bizonyult egyszerűnek. És mivel a cég egy olyan pénzügyi menedzsment appot gyártott, amihez a banktól megszerezhető tranzakciós adatokra volt szükség, ezért ezek a nehézségek közvetlenül lehetetlenítették el a céget.
A cég a HWSW-nek adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nem csak ezek az okok vezettek a bezárásig, de fontos tényezőnek számítottak. A bank API-k bekötése nyögvenyelősen ment, de találtak olyan pénzintézetet, aminek az adatszolgáltatása csak papíron működött. A bankok ráadásul gyakorta változtattak az átadott információkon, illetve pénzintézetenként eltért a kiadott információk típusa is. A Koin vezetője szerint a bankok nem voltak érdekeltek abban, hogy a fintech szereplőket kiszolgálják. Így viszont – ezt már mi tesszük hozzá – a PSD2 által ígért összekapcsolódó pénzügyi szolgáltatások nem születtek meg.
A jelenség nem magyar, a bankok más európai országokban sem álltak be a nyílt bankolás mögé. Úgy érezhették, hogy a saját konkurenciájukat segítik azzal, hogy a törvény szellemének felelnek meg a betűje helyett.
A cikk, melynek elolvasását ajánljuk, arra is kitér, hogy 2022-ig biztosan fennállt ez a helyzet. És nincs okunk azt feltételezni, hogy azóta jelentősen javult volna. Igaz, az azonosítási folyamat kevésbé fájdalmas mostanra az ügyfeleknek.
Szólj hozzá