A Didi vacak évet zárt, és az idei túlélése sem lesz egyszerű. Ahhoz, hogy a szolgáltatás vonzó maradjon a sofőrök számára, sok ügyes trükkre lesz szüksége.

A Didi vacak évet zárt, és az idei túlélése sem lesz egyszerű. Ahhoz, hogy a szolgáltatás vonzó maradjon a sofőrök számára, sok ügyes trükkre lesz szüksége.

A Didi Chuxing, ami nagyjából Kína Uberje, pénzügyi termékekkel jelentkezett. A tavalyi évet botrányok között – két utast is megöltek sofőrök – záró cég igyekszik feledtetni a 2018-as évet.

Az egyik szolgáltatás biztosítás az utas és a sofőrök számára. Az utóbbi egyaránt tartalmaz egészségbiztosítást és autóbiztosítást, ami a Didi menedzsmentje szerint egyszerűbbé teszi a belépést a sofőrök piacára.

A cég tíz városban tesztelte a biztosítási csomagot múlt évben, most pedig egész Kínára kiterjesztik az elérhetőségét. Túl sok részletet azonban nem árult el a Didi. Abból lehet következtetni az irányra, hogy a délkelet-ázsiai szövetségesnek számító Grab és a konkurens Go-Jek is fintech szolgáltatásokkal (fizetéssel és biztosítással) erősítettek a közelmúltban.

A Didinek azért is kellett lépnie, mert a cég romló hírneve miatt küzdenie kell a sofőrök megtartásáért. Emellett pedig meg kell felenie a tavalyi bűnesetek nyomán szigorított szabályozásnak is. A sofőröknek például az idei évtől egy helyi munkavállalási papírral és a sofőrszolgáltatás nyújtására jogosító igazolvánnyal is rendelkezniük kell.

Az idei év egyik nagy kérdése, hogy a Didinek marad-e elég sofőre vagy a szigorítás bedarálja a szolgáltatást. Az új, elektromos autókra biztosított hitel, lízing szolgáltatás és bérlési konstrukciók azt sugallják, hogy a cég még nem adta fel a küzdelmet.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?