Az FTX tőzsde összeomlása nyomán a kripto influencerek újragondolják a támogatói megállapodásaikat, ami az influencerek és a kripto cégek közötti dinamika megváltozásához vezet.

Az FTX tőzsde tavalyi összeomlása után a kripto influencerek újragondolják a támogatói megállapodásaikat. Az összeomlás, amely egy 1 milliárd dolláros csoportos perhez vezetett nyolc influencer ellen. Az influenszerek állítólag az FTX-et reklámozták a díjazás közzététele nélkül felrázta a kripto közösséget.

Tiffany Fong kriptovlogger, aki azzal szerzett hírnevet, hogy az FTX korábbi vezérigazgatójával, Sam Bankman-Frieddel készített interjút az összeomlás után, egyike azoknak az influencereknek, akik óvatosabbak lettek. Fong visszautasította a kripto cégek támogatására tett ajánlatokat, mondván, hogy nem akar semmi olyat népszerűsíteni, ami potenciálisan árthat az ügyfeleknek.

Egy másik influencer, DeFi Dad, akinek több mint 152 300 követője van a Twitteren, elárulta, hogy visszautasított egy lehetőséget, hogy az FTX szponzorálja a tartalmait. Utólag úgy véli, hogy a döntés a legjobb döntés volt, az esetleges anyagi veszteség ellenére is.

A marketingügynökségek is észrevették, hogy az influencerek és a kripto cégek közötti dinamika megváltozott. Nikita Sachdev, a Luna PR vezérigazgatója és alapítója kifejtette, hogy mind az influencerek, mind a kripto cégek óvatosabbá váltak az együttműködésben a fokozott ellenőrzés és a jogi aggályok miatt.

Az elhúzódó kriptotél az influencer-szerződésekre is hatással volt, mivel a kripto cégek megszigorították a költségvetést. Ez az influenszer szerződések csökkenéséhez vezetett. Amikor azonban mégis létrejönnek ilyen megállapodások, a díjak elképesztőek lehetnek, a kripto influencerek akár hat számjegyű összeget is elkérnek a szponzori szerződésekért.

A kihívások ellenére egyes influencereknél nőtt a márkaszerződések száma. Mason Versluis, aki a TikTok-on Crypto Mason néven ismert, a kriptomárka-szerződések fellendülését észlelte, bár rossz okokból. Úgy véli, hogy az FTX-saga kitágította a kriptotérséget, ami új kripto vállalkozások megjelenéséhez vezetett, és aktívan keres influencereket márkaalkukhoz.

Az FTX bukása nyomán az influencereket arra ösztönzik, hogy alapos kutatást végezzenek, mielőtt egy céget támogatnának. Az átláthatóság és az elszámoltathatóság szükségességét a kriptotérben egyre jobban hangsúlyozzák.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?