Mi a közös a BBVA spanyol banki óriás és a San Miguel, az ország legnagyobb sörfőzdéje között? Azon túl, hogy valószínűleg a BBVA-nál is le-lecsúszik néha egy sör. Az eggyel bonyolultabb válasz az, hogy a BBVA épp most adta el a sörgyárnak a belső digitális képzési programját.
A BBVA Nindzsa programja – ne menjünk bele a névbe – a bank minden alkalmazottjának rendelkezésére áll, aki a digitális tudását akarja fejleszteni. A csomagban tananyagok, tesztek és gamifikált megoldások vannak. A BBVA-n belül több, mint kilencezer alkalmazott használja az oktatási anyagokat. A cégcsoport hét különböző országban tesztelte a Nindzsa programot, túlnyomó részt Latin-Amerikában és az Egyesült Államokban.
Az üzleten a BBVA azt nyeri, hogy elmondhatja magáról, hogy radikálisan más iparágakban is használható megoldásokat gyártanak. A sörgyár pedig a belső tudásmegosztást akarja javítani a továbbképzésen túl.
A tananyagot természetesen nem a BBVA-tól veszi a San Miguel. Nem mobilbanki fejlesztőkre van szükségük. A cég első körben big data és analitikai, internet of things, mesterséges intelligenciás, automatizálási, agilis módszerekre vonatkozó és egyéb üzleti tudásokat szeretne oktatni az Nindzsa platfomron.
Szólj hozzá