A jövő bankfiókja egy app is lehet, egy Apple Store, esetleg egy ablak valamelyik falon a holografikus sisakon a szemünk sarkában. De melyik lesz az?

A jövő bankfiókja egy app is lehet, egy Apple Store, esetleg egy ablak valamelyik falon a holografikus sisakon a szemünk sarkában. Na de melyik lesz az?

(Forrás: Kevin Krejci // CC-BY)
(Forrás: Kevin Krejci // CC-BY)

Külföldi szakértőktől gyakran hallottuk és olvastuk, hogy mit tartanak a bankolás jövőjének. Most épen az Apple-től illik rettegni, aki az év végéig pénzküldési szolgáltatást indít a pletykák szerint, felrázva a piacot. A technológiai megacégek mellett pedig a kizárólag az Egyesült Királyságban elérhető Monzo vagy Atom bankokra illik figyelni.

A magyar piacra a fenti neobankok egyike sem jött még be, sőt az országot alaposan körbelövő N26 sem érhető még el. Igaz, az utóbbinál már fel lehet iratkozni a várólistára, és azt is elmondták korábbi tőkebevonásuk után, hogy terveznek még európai terjeszkedést.

A személyes kapcsolat örök?

A HG Media Fintech konferenciáján azonban sikerült elkapni egy kerekasztal végét, ahol a piaci szereplők épp ezt a kérdést próbálták megválaszolni. A véleményeket észlelhetően formálta az, hogy az asztal körül ülők a piac melyik részéről érkeztek. Ákos Tamás, a CIB lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese például hitet tett amellett, hogy a befektetési bankár szeme a jövőben is fontos lesz. Már nem az, hogy mit lát meg a pénzügyi szakember, hanem a tény, hogy bele lehet nézni a szemekbe, nem holmi robot vigyáz a pénzünkre.

Ez évtizedekig, évszázadokig így marad!

A panelt szerencsére nem uralták el a romantikus érzések. Sőt a következő mondatában már a technokrata hatalomátvétel és a skandináv esztétika került szóba, amikor Ákos Tamás arról beszélt, hogy

a bankfiók olyan lesz [már a közeljövőben is], mint egy Apple Store.

Ez pedig magával hozza azt is, hogy megszűnnek a külön digitális, papíros és mobilos folyamatok. Egy folyamat lesz a fiókbeli munkára, amit akár az ügyfelek mobileszközén is végig lehet kattintgatni. A kérdéshez az azonnali, internetes számlanyitástól jutottak el a résztvevők. A jövőben számlát nyitókat megnyugtathatjuk, mindenki szerint elérhető lesz előbb-utóbb a magyar piacon is a fiók meglátogatása nélkül megnyitott számla.

(Forrás: ▓▒░ TORLEY ░▒▓ / Flickr CC-BY-SA)
(Forrás: ▓▒░ TORLEY ░▒▓ / Flickr CC-BY-SA)

Nem csak a bankfiók változik

A digitális folyamatokkal viszont olyan dolgok is megváltoznak, amikre elsőként nem is gondolnánk. Strén Gábor, a Microsoft képviselője mondta ki, hogy a minden egyetemi év elején az intézettel szerződéses viszonyban lévő banknál számlát nyitó egyetemisták tömege eltűnhet a rendszerből. Helyette a beiratkozásra tartva a villamoson fognak nyolc perc alatt fiókot nyitni a fiatalok annál a banknál, ahol ezt a legkényelmesebben megtehetik.

A szolgáltatókhoz való ragaszkodást Kürti Sándor, a Kürt Zrt. alapítója fogta érdekes keretbe.

A szüleim még elmentek megnézni, hogy ki szállítsa hozzánk a szenet és a fát

– mondta a cégalapító a befektetési bankárokba szemét tárgyaló téma alatt. A bizalomfaktor mára megváltozott, a fa beszállítókat pedig részben elsöpörte a vezetékes gáz. Viszont Kürti szerint az ügyfelek bizalmát elnyerő cégek még így is előnyben lehetnek a piacon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?