Betiltott a brit Advertising Standard Agency nevű reklámfelügyeleti szerv a Klarna influencerkampányát.

(Fotó: Klarna)

A felügyeleti szerv nem volt gyors, a kampány eredetileg áprilisban és májusban futott. Ismert brit influencerek posztoltak arról az Instagramon, hogy miket vásároltak a Klarna szolgáltatásának segítségével, amik aztán feldobták a hangulatukat a koronavírusos mindennapokban – írja a Guardian.

Az ASA szerint a kampány a járványhelyzettel visszaélve felelőtlen költekezésre és hitelfelvételre késztette a fiatalokat. A Klarna kezdetben azzal védekezett, hogy a reklámok nem a vásárlásról, hanem az önmagunkról való gondoskodásról szóltak. Az influencerek például a szórakozás, a bőrápolás és a lelki egészség fontosságát emelték volna ki. A kampányban részt vevői influencerek is úgy nyilatkoztak, hogy a termékek lélekemelő volta volt a fókuszban, nem pedig a Klarna.

A fintech startupnak azért lesz nehéz dolga, mert a fő terméke egy „vidd haza most, fizess később” jellegű áruhitel megoldás, amelyet a bolti vásárlásba és a webbolti folyamatokba is be lehet építeni. A tíz milliárd dollárra értékelt startup saját bevallása szerint egy, a hitelkártyánál kényelmesebb vásárlási megoldást nyújt. A kritikusai szerint azonban túlköltekezésre csábít a módszer. A brit FCA pénzügyi felügyeleti szerv pedig szeptemberben már be is jelentette, hogy vizsgálatot indít a Klarnához hasonló fedezet nélküli hiteleket kínáló fintechek ellen.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?