Otthon, a számítógép előtt elkezdhető jelzáloghitel-igénylési folyamatot vezetett be az MKB. A hitelt az igénylő rakja össze egy interaktív webes felületen, majd a kész papírmunkával besétálhat egy bankfiókba valóban elindítani a folyamatot. Az innovációról Hetényi Márkot, az MKB Bank lakossági és digitális vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.

(Forrás: MKB)
(Forrás: MKB)

Mi tette lehetővé az új jelzáloghitel-igénylési megoldás bevezetését? Technológiai, szabályozásbeli vagy banki innováció-e?

Banki és technológiai innovációról is szó van. Az MKB Banknál azt látjuk, hogy a digitalizáció az élet minden területét felgyorsítja, de számos banki folyamaton ez még nem érződik – ott sem, ahol a szabályozási lehetőségektől függetlenül van erre tér. Ezért döntöttünk úgy, hogy bevezetjük a Komfort Hitelkalkulátort, amellyel ügyfeleink nemcsak a keresett jelzáloghitel paramétereit számíthatják ki, de személyre szabott ajánlatot is kaphatnak online, így gyorsítva az igénylési folyamatot. A magyar piacon egyedülálló szolgáltatásnak köszönhetően a hiteligénylési folyamat akár 1 órával is rövidíthető; az elektronikusan megkapott személyre szóló ajánlattal személyesen folytatható az ügyintézés. Ha azt nézzük, hogy jelenleg az átlagos hiteligénylési idő körülbelül 2-2,5 óra, akkor mindez azt jelenti, hogy megoldásunknak köszönhetően akár felére is csökkenhet az eljárás hossza. Időt spórolunk mindenkinek.

A folyamat hány százaléka zajlik most online?

Nagyságrendileg a folyamat 30%-a zajlik online.

Házon belüli vagy fintech partnerségből származó fejlesztés-e a új jelzálog megoldás?

Saját fejlesztés az új jelzáloghitel-igénylési megoldás. Az MKB Bank élen jár a legújabb digitális fejlesztések implementálásában – kényelmes, gyors és minden érintett fél számára egyszerű szolgáltatásokat kínálunk ügyfeleink részére. A középtávú stratégiai célkitűzéseink között szerepel, hogy top1 digitális bank legyen az MKB Bank.

Nem csökkentik-e az ilyen innovációk a bankfiókok szerepét? Milyen jövő vár az MKB szerint a bankfiókokra?

Valóban változik a fiókok szerepe, de továbbra is megkerülhetetlenek az ügyfelek kiszolgálásában. Ennek van szabályozási vetülete és hagyománya is: sokan szeretik a pénzügyeiket szemtől-szemben átbeszélni egy tanácsadóval. Ebben pedig az MKB Bank mindig is rendkívül erős volt, a front office-ban dolgozó kollégáink kiemelkedő színvonalú szolgáltatásokat kínálnak ügyfeleinknek. A Komfort Hitelkalkulátorral még gördülékenyebbé tesszük a fióki ügyintézést: ügyfeleink időt spórolhatnak meg, kevesebb időt kell a fiókokban ügyintézéssel tölteni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?