Az y-generációnak szóló Monopoly társasjátékot adott ki a Hasbro játékipari cég. Sikerült az összes pénzügyi és életvitelre vonatkozó közhelyet belevenniük. Izzik az internet.
Az y-generációról egy egész raklapnyi hiedelem kering, köztük számos olyan, amik a magyar interneten is felütik a fejüket. Ilyen például a mamahotel, hát miért nem vesznek a válság előtti szintre emelkedett ingatlanpiacon lakást ezek a gyerekek gyakornoki fizetésből? Vagy valami nagyon hasonló.
Az y-generációs Monopoly már a dobozon is ilyen közhelyekkel támad. A doboz hátulján óriás betűkkel állítja:
A felnőtté válás nehéz. Megérdemelsz egy kis szünetet a mókuskerékben.
Legalább ennyire hízelgő az is, hogy a doboz elején pedig azzal nyugtatja a leendő játékost, hogy „hagyjuk az ingatlant, úgysincs rá pénzed”. A legolcsóbb mezők a haverok kanapéját és a szülők pincéjét képviselik, a legdrágább két mező pedig az egyhetes hegyi nyaralás és a három napos zenei fesztivál. Nem minden mező lakás jellegű, van turkáló és biopiac is. A játékot pedig az nyeri, aki a legtöbb élményt gyűjti. A pénz nem számít annyira, az a Hasbro szerint úgysem áll az y-generációsok rendelkezésére
Ezzel szemben az y-generációsok
Ahogy korábban megírtuk, az y-generáció nem érzi úgy, hogy bármit rosszul csinálnának. Nincs lehetőségük vagyont építeni, de hajlandók takarékoskodni a céljaikért. Igaz, ezek kisebb célok, mint a megelőző generációé voltak. Azé a generációé, ami amúgy a megtakarításainak jó részét elveszítette a megelőző válságokban vagy felélte azt.
Szólj hozzá