Az ajánlat érdekessége, hogy a felmérések szerint a Z-seket jellemzően tudatosnak írja le a generációs elmélet, akik

Z-generációsoknak szóló hitelkártyával rukkolt elő a Deserve nevű amerikai startup. Az ajánlat érdekessége, hogy a felmérések szerint a Z-seket jellemzően tudatosnak írja le a generációs elmélet, akik inkább betéti kártyákat használnak és óvakodnak a hitelektől.

(Fotó: Deserve)
(Fotó: Deserve)

Az Experian kutatócég szerint az USA népességének 25 százaléka tartozik a Z generációhoz. 2020-ra azonban már ők fogják adni a fogyasztók negyven százalékát. A kutatók szerint ráadásul a Z-sek tudatossága miatt pontosabban fognak fizetni és lényegesen jobb lesz a hitelképességi mutatójuk, mint az őket megelőző Y-generációnak. A Z tagjai nyitottak lesznek arra, hogy kutassanak, utánaolvassanak a pénzügyi termékeknek. Emellett azzal is tisztában vannak, hogy nem egyszerű hiteltörténet nélkül hitelkártyához jutni: erre adna választ a Deserve.

A cég egy saját algoritmussal méri fel az ügyfelek hitelképességét, nem veszi figyelembe a FICO pontszámot. Ezt azért teszi, mert a fiatalok esetében a FICO-t félrevezető értéknek tartják. Az algoritmus az iskolázottságot, pénzügyi helyzetet és a munkaerőpiaci lehetőségeket figyelembe véve készít értékelést.

A Deserve Edu kártyája olyan extrákat tartalmaz, amely az egyetemistákat vonzhatják. Másfél év Amazon Prime Student előfizetés jár hozzá közel végtelen néznivalóval, zenével és könyvekkel. Minden vásárlásból egy százalék visszatérítést gyűjt a kártya. Kártyadíja vagy kötelező letétje pedig nincs.

A hiteltörténet kiépülésével a Deserve Pro Mastercard kártyára állhatnak át a Z-generációsok. Ezen már komolyabb, 2-3 százalékos visszatérítés is elérhető, és a kedvezmények köre is szélesebb.

A cég egy 12 millió dolláros harmadik körös befektetéssel vág neki az új kártya elterjesztésének.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?