Hatvanmillió potenciális ügyfél igényeire céget alapítani nem tűnik rossz ötletnek. Az indonéz BukuWarung pont ezt tette: olyan kiskereskedőknek terveztek könyvelési appot, akik eddig kockás füzetben vezették a pénzügyeiket – írja a Techcrunch.
Az ügyfelek olyan sarki kisboltok, szatócsüzletek, trafikok és bodegák, amik mélyen be vannak ágyazva a közösségükbe. A boltos a vásárlók személyes ismerőse. Szóval nem olyan üzletek, amiknek a digitalizáció az elsődleges problémájuk. De azt valahogyan észben kell tartani, hogy ki vitt el egy fürt banánt vagy egy liter tejet felírós hitelre, mert otthon hagyta a tárcáját.
A könyvelés után a BukuWarung további pénzügyi szolgáltatásokat tervez kínálni a mikrovállalkozásoknak. Többek között üzleti hitelt is. A cégben a Y Combinator is látott fantáziát, sőt az akcelerátorban még be sem fejeződött a cég turnéja, már magvető támogatást is kapott egy sereg angyal befektetőtöl. Az angyalok között pedig ott található a Paypal és a Flipkart is.
A BukuWarung szerint egyszerre tudnak munkát megspórolni a kereskedőknek és könnyebbé is tehetik a hitelhez jutást számukra. A nem kockás papíron vezetett könyvelést egyszerűbb például bemutatni a bankban.
A cégnek jelenleg 600 ezer ügyfele van több mint 750 indonéz városban és faluban. Átlagosan 200 ezren használják havonta. A cél az, hogy mind a hatvanmillió kisboltot elérjék.
A BukuWarung alapítói szerint már az is sokat segíthet a kereskedőknek, ha a felírós hitelek törlesztését kérő felszólító üzeneteket automatizálni tudják. Ezzel egyrészt egy kellemetlen szituációtól megkímélik a boltosokat, másrészt kiszámíthatóbbá válik az üzletek cashflowja is.
Szólj hozzá