Az új generációs hitelcég 75 ezer amerikai vállalkozásnak adott már pénzt. Egymillió adatforrás és ügyes algoritmusok segítik.

Május végére a kis- és középvállalkozások támogatására elindított Kabbage finanszírozási platform elérte a kétmilliárd dolláros határt. A cég 2009-es alapítása óta 75 ezer amerikai vállalkozás vett fel valamilyen mikrohitelt az egyik legnépszerűbbnek számító új generációs hitelcégtől.

kabbage
Mobilról is igényelhető a Kabbage kisvállalati hitele

A Kabbage – aminek a neve mókás módon káposztát jelent – olyan vállalkozásokat támogat, amelyek a nagy bankok számára nem számítanak még partnernek, és milliárdos befektetőket sem tudnak arról meggyőzni, hogy az ötletük sikerre vihető. A cég nem a semmibe szórja ki a pénzt, egymillió adatforrás elemzésével (big data módszerekkel) dönt arról, milyen hitelkeretet biztosít a hozzá fordulóknak.

A Kabbage által megállapított hitelkeret dinamikusan változik a hitelért folyamodó vállalkozás teljesítményének függvényében. A cégnek az a célja, hogy a kis- és középvállalkozások annyi hitelt tudjanak felvenni, amennyi a növekedésükhöz szükséges.

A kisvállalkozások hitelezésére létrejött két másik céggel – az OnDeckkel és a CAN Capitallel – együtt a Kabbage májusban megalapította a szektor tagjait összefogó Innovative Lending Platform Association szövetséget is. Az ILPA fő célja, hogy átláthatóbbá tegye a KKV-hitelek iránt érdeklődők számára az egyes hitelnemek közti különbségeket, hogy azon informáltan hozhassanak döntést. Az ILPA három tagja eddig 12 milliárd dollárnyi hitelt helyezett ki KKV-khoz.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?