Nem biztos, hogy igen a válasz, de az egészen biztos, hogy meg fogják próbálni. Az amerikai SoFi már most is szervez szinglireggeliket az ügyfeleinek.

Forrás: SoFi
Forrás: SoFi

Több dologban egyetértettek a februári konferenciánkon a bankolás jövőjéről szóló kerekasztalban a bankok. A leginkább azonban abban, hogy nem közműszolgáltatóként képzelik el a pénzintézetek jövőjét. Nem akarják csak a csövet gondozni, amiben a pénz folyik, és a fintechekre hagyni az ügyfelek kiszolgálását.

Az érzés, úgy tűnik, máshol is megvan. Mike Cagney, a San Francisco-i SoFi ügyvezetője a TechCrunch Disrupt konferenciáján vázolta fel, hogyan kezelik most az ügyfeleiket, és mi a folytatás – írja a BankInnovation.

Nem pénzügyi cégként gondolunk magunkra, hanem kapcsolattartó cégként.

A cég már most is rendez találkozókat, van boldog óra, főzőleckék, sőt még szingli reggeliket is szerveznek. Jelentkezzen, akinek a bankja szervez ismerkedős reggeliket, vagy még jobb, akinek a hitelintézete ilyet csinál! Na ugye. A SoFi ezen a héten fizetésemelést kérni tanítja az ügyfeleit. Teszi mindezt Twitteren, rendezvényeken.

Forrás: SoFi
Forrás: SoFi

Cagney szerint rendkívül népszerűek az eseményeik az ügyfelek között. A cég legújabb termékét, egy fiatalokat célzó vagyonmenedzsment megoldást hibrid modellben építették fel: emberi tanácsadókat és robottanácsadókat egyaránt elérnek a weboldalon és a mobilappon keresztül a felhasználók.

Sosem volt öreges pénzintézet

Hozzá kell tenni, hogy a SoFi nem hagyományos konzervatív pénzintézet. A Stanford üzleti iskolájának négy hallgatója alapította azzal a céllal, hogy megfizethetőbb diákhitel törlesztési módszereket dolgozzanak ki az egyetemen korábban végzett befektetők bevonásával.

A startup iszonyatosan gyorsan fejlődött, pár éven belül már diákhitel fedezetű értékpapírokat bocsátottak ki. Ezután beléptek a személyi kölcsönök és a jelzálogpiacra is.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?