Az amerikai frissdiplomások eladósodva lépnek a munkaerőpiacra és nem sokan segítenek nekik megoldani ezt a gondot. A Goodly a munkáltatókat teszi érdekeltté az ügyben.

(Fotó: Francisco Osorio CC-BY)

Magyarországon sem a május diákhitellel rendelkezni, de még mindig kürtőskalácsos, ringlispíles népünnepély ahhoz képest, amit egy amerikai egyetem elvégzése után éreznek a tartozásukra nézve a frissdiplomások. A Goodly nevű amerikai startup ezt a problémát próbálja megoldani. Becslésük szerint az amerikai diplomások 70 százalékának van diákhitel tartozása, ami 45 millió embert és 1,6 billió dolláros kintlevőséget jelent. A Goodly arra próbálja rábeszélni a munkáltatókat, hogy a szokásos irodai extrák – amik a csocsóasztaltól a tűzoltócsúszdán át az irodai masszőrig terjednek – helyett segítsen a hitel visszafizetésében – írja a Techcrunch.

A munkáltatók havi száz dollárt ajánlhatnak fel a célra, ezért a Goodly hat dollárt számol fel a cégeknek. A startup szerint azért éri meg mindenkinek az üzlet, mert azok az alkalmazottak, akiknek a munkahelyük besegített a diákhitel kifizetésében legalább öt évig maradnak a cégnél. A HR-folyamat, az új ember kiképzése egy programozókat foglalkoztató cégnél jóval drágább is lehet, mint a diákhitelre fordított összeg.

A startup mögött az Y Combinator kockázati tőkebefektető cég áll, akiknek segítségével első körben 1,3 millió dollárt gyűjtött be a startup. A Goodly arra számít, hogy bár most csak a munkáltatók négy százalékának jutott eszébe a diákhitel probléma kezelése, de ez 2021-re 32 százalékra nő.

A Goodly egy fontos trükköt kínál még: lehetővé teszi, hogy a tőkét törlesszék, ne menjen el a pénz a kamatokra. Mindezt pedig appban és webes felületen is követhetővé teszi.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?