Egy utalást viszont még nem tanult meg elküldeni. Az új csevegőgép máshogy okos, mint az elődei, de még nem tűnik emberinek.

Frappáns megoldás egy gyakori problémára (Fotó: Capital One / Youtube)
Frappáns megoldás egy gyakori problémára (Fotó: Capital One / Youtube)

A legnagyobb probléma az volt a tavaly futótűzszerűen elterjedő csevegőrobotokkal, hogy nem nagyon értettek a szóból. Nagyon körbe kellett nekik magyarázni mindent. A Capital One azonban most olyan chatrobotot mutatott be, amelyhez úgy lehet beszélni, mintha ember lenne. Sőt még az emodzsikat is érti.

A bank az SXSW kreatív fesztiválon mutatta be az Eno nevű szoftvert, amivel SMS-ben lehet megvitatni a pénzügyeinket. Ha túl szlengesen beszélünk, ha mémeket használunk, akkor Enót is túl lehet gyorsan terhelni. De a mennyi pénzem van kérdést például az összes létező pénz emodzsival is érti.

A csevegőrobot képességei erősen korlátosak: tud egyenleget nézni, ismeri a tranzakciótörténetet, hitelkeretet, ki tudja egyenlíteni a hitelkártya egyenleget, és még azt is meg lehet tőle kérdezni, hogy mikor esedékes az utóbbit megtenni, hogy ne fizessünk hiteltúllépési díjakat. Bonyolultabb dolgokat – ideértve egy utalást is – viszont nem tud a robot.

A Capital One azt ígéri, hogy lassan új funkciókkal fogja felvértezni Enót. A következő lehet, hogy a pénzügyi műveletek lesznek. Amíg erre sor nem kerül, addig egy szebb, SMS-ben is elérhető számlainformációs szolgáltatás csak.

Lassan elérünk oda, hogy a régi rendőrvicc, amely szerint az akció 11:48-kor kezdődik, ami a digitális órával rendelkezők számára pálcika – pálcika – fordított kisszék – hóember, már nem is vicces. Hiszen ha a pezsgő padlizsán szívecske jelent valamit, akkor pont a kisszék hóember ne tenné.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?