Zsarolással és zaklatással próbálják visszaszerezni a kölcsön adott pénzt a tisztességtelen fintech hitelezők. Az indiai kormány és a Google most végre lépett ellenük.

Photo by GotCredit

Több személyi kölcsön appot tiltott ki a Play Store indiai részéből a Google. A cég egyben megígérte azt is, hogy a jövőben szigorúbban ellenőrzi az ilyen alkalmazásokat. A tiltást azok a hírek váltották ki, hogy a személyi kölcsön alkalmazások egyrészt a sebezhető ügyfelekre céloznak, másrészt pedig nincsenek skrupulusaik, ha a törlesztőrészlet begyűjtéséről van szó.

Az indiai hatóságot több száz kölcsön appot vizsgáltak át, majd ezek után fordultak a Google-hoz. A jellemzően 50-200 dolláros gyorskölcsönöket biztosító fintechek hitelképesség-vizsgálati gyakorlata sem volt kielégítő, a kezelési költségeik is magasak voltak. Ami pedig törlesztést illeti, arra is volt példa, hogy az egyik cég meztelen videót követelt a kölcsön folyósítása előtt egy ügyféltől, hogy legyen mivel zsarolni, ha nem fizetne időben.

Tavaly novemberben egy 23 éves férfi öngyilkos lett, mert a fizetésképtelensége miatt zaklatta a gyorskölcsön fintech. És nem ez volt az egyetlen zaklatásos ügy, amiben az indiai gyorshitel cégek érintettek voltak.

Az ország fogyasztóvédelmi aktivistái ugyan örülnek, hogy a Google végül meghallotta a panaszokat. Ugyanakkor úgy érzik, hogy sokkal hamarabb is sor kerülhetett volna a Play Store kitakarítására.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?